CHILE ­čçĘ­čç▒ /PATAGONIA­č玭čçĚ

Orta amerikay─▒ bitirip 30 Aral─▒k da 6 saatlik u├žu┼č ile Panama’dan ┼×ili Santiago ┼čehrine ge├žtim.

Santiago havalan─▒na inince tabi ki sorgu moduna girdim. Ay ne olcak ne isteyecekler gibi ┼čeyleri d├╝┼č├╝nd├╝m yine. S─▒ra bana gelince memur pasaportu kontrol etti ge├ž dedi.
─░tiraz edecektim ya o kadar haz─▒rl─▒k yapt─▒m rezervasyonlar─▒m var benim bi baksayd─▒n─▒z yav.
Siz bilirsiniz deyip uzakla┼čt─▒m hemen arkamdan gelip bi yanl─▒┼čl─▒k oldu diyebilirlerdi.
22:00 gibi ├ž─▒kt─▒m havaalan─▒ndan. Kap─▒da bir otob├╝s vard─▒. Sordum merkeze gidiyor mu? Ay─▒ps─▒n dediler.
Atlad─▒m hemen. 20 tl ├╝creti.


Yuh daha girer girmez saplad─▒lar fiyat─▒. ┼×ili pahal─▒ biliyorum ama orta amerika gibi ucuz yerden gelince fakirlikten ├žal─▒┼čmaya gelen bir i┼č├ži gibi hissettim.
Merkezde indim ve rezerve yapt─▒─č─▒m hostele y├╝r├╝d├╝m. Yar─▒m saat sonra g├╝├ž bela buldum hosteli. Kap─▒da hi├ž bir ┼čey yazm─▒yor. ├çevredekilere sorarak bulabildim. Girdim SA, AS dedikten sonra Wifi password por favor deyip odaya ge├ži┼č.
Sabah─▒nda kahvalt─▒m─▒ yapt─▒m. Hostelden ├ž─▒k─▒┼č yap─▒p ├žantalar─▒ b─▒rakt─▒m resepsiyona, sonra att─▒m kendimi Santiagonun g├╝zel sokaklar─▒na.

SANTIAGO SOKAKLARI

Bu arada tarih 31 Aral─▒k ak┼čam kutlamalar var yeni y─▒l falan. Bu gece nerede kalaca─č─▒m me├žhul. Couchsurfing den buldu─čum evler i├žin 2 ocakta ge├žebiliyorum. 4 ki┼či kabul etti ve ilk kim WhatsAppdan geri d├Ânerse o eve gidecektim. 2 orta ya┼čta bir aile 1 ├╝niversite k─▒z ├Â─črencisi ve birde ben gibi gezen bir ├žocuktan haber bekliyordum.
Caddelerde baya─č─▒ bir gezip internetden hostel fiyatlar─▒na bakt─▒m ama ├žo─ču pahal─▒. Kald─▒─č─▒m hostel merkeze 3 km uzak ama biraz daha uygun olunca e dedim hadi bu gece de orda kalay─▒m. Ak┼čam d├Ârt olunca hostele gittim, zili ├žald─▒m adam ├žantalar─▒ koydu ├Ân├╝me ├žav dedi. Yav noluyor bi gece daha kal─▒cam ben. Dedi ki Check out saati ge├žti ├žantalar─▒n h├ól├ó burada!
E s├Âyledim sana, ama ├žav dedi ├Âfkeli bi ┼čekilde kapatt─▒ kap─▒y─▒. Pi├ž gibi ortada kald─▒m :))
Anlams─▒zca ald─▒m ├žantay─▒ g├╝n i├žinde g├Ârd├╝─č├╝m merkeze yak─▒n bir hostele y├╝r├╝d├╝m. Y├╝r├╝rken bookingden rezervasyon da yapt─▒m. Kap─▒dan girdim g├Ârevli kad─▒n t├╝rk├že konu┼čtu.!!
Aa ne g├╝zel falan derken me─čerse kendisi 5 sene Ankara da ├╝niversitede ├žal─▒┼čm─▒┼č. 10 ay ├Ânce ayr─▒lm─▒┼č T├╝rkiye’den. Be┼č senede ak─▒c─▒ bir t├╝rk├že ├Â─črenmi┼č haliyle. Az dertle┼čip odama ├ž─▒kt─▒m. Bu hostel di─čerinden daha iyiydi. ├ťstelik ├žok az daha ucuz. Ulan iyi ki adam beni kovmu┼č dedim i├žimden.
Her neyse, ak┼čam kutlamalara haz─▒rland─▒m. Makyaj yapt─▒m kost├╝m├╝m├╝ giydim jsjskf ne haz─▒rl─▒─č─▒ yahu ter kokan bi ti┼č├Ârt giyip ├ž─▒kt─▒m soka─ča. Alemania caddesi Santiago’nun en uzun caddesi. ─░stanbul’daki Vatan caddesini bilmem ka├ža katlayacak uzunlukta. Caddenin merkeze yak─▒n b├Âl├╝m├╝ trafi─če kapal─▒ ve dev ekran kurulmu┼č. Kim oldu─čunu bilmedi─čim biri konser veriyordu. Olduk├ža da kalabal─▒k hani. Konser alan─▒ d─▒┼č─▒ daha fazla kalabal─▒k. San─▒r─▒m 20 bin insan vard─▒. Herkes havai fi┼ček g├Âsterisi i├žin gelmi┼č. Tabi ki bende taa T├╝rkiye’den kalk─▒p geldim cnm. Aaa hatta bak ┼č├Âyle oldu. Yar─▒m saat ├Ânceye gidersek ┼čimdi yazd─▒klar─▒m─▒ silip d├╝zeltmeye ├╝┼čendim siz yar─▒m saat ├Âncesini d├╝┼č├╝n├╝n :))
─░┼čte ben alana giderken 4-5 Kad─▒n T├╝rk├že konu┼čunca aha dedim T├╝rkler. Ayak ├╝st├╝ laflad─▒k. Ankaral─▒ bir grup gelmi┼čler tura. ─░ki haftal─▒k turlar─▒ var k─▒tada. Sadece ben de─čilim anlayaca─č─▒n─▒z.
Eh saat on ikiyi vurunca bi co┼čku bi patlamalar yuh dedim. ─░lk kez b├Âyle bir g├Âsteri izledim.

Yar─▒m saat hi├ž durmad─▒. Muazzam bir┼čeydi. Benim y├╝z├╝m g├Âz├╝m ├╝st├╝m ba┼č─▒m ne varsa konfeti, k├Âp├╝k ve is. Le┼č gibiyim. Havai fi┼čekler bitince herkes da─č─▒ld─▒ tabi. Hostel ├žok yak─▒n oldu─ču i├žin bir ka├ž bar bak─▒p pek tatmin olmay─▒p gidip yata─č─▒ma m─▒┼č─▒l m─▒┼č─▒l yatt─▒m. Yeni y─▒ldan isteklerimi de sigara tanr─▒s─▒na ilettim. Bakal─▒m umar─▒m kabul eder.
Yeni g├╝n, yeni y─▒l, sanki hi├žbir ┼čey olmam─▒┼č gibi ertesi g├╝ne uyand─▒k, t├╝m ┼×ili halk─▒ olarak hehe
Tabi her yer konfeti ├ž├Âp├╝. Ay─▒n biri ve her yer kapal─▒. Market olsa bir ┼čeyler al─▒p hostelde yerim dedim ama yok kapal─▒. Ufukta bi Mc Donalds g├Âr├╝nce in┼čallah vaha de─čildir dedim girdim i├žeri, g├╝zel bi men├╝ yedim. Pahal─▒l─▒ktan bahsetmiyorum. Ben al─▒┼čt─▒m sizde al─▒┼č─▒n.
Plaza de Armas’a gittim yani Santiago’nun Taksimi. ├ç├Âp├ž├╝ler, bi ka├ž evsiz bi ka├ž benim gibi kim oldu─ču belli olmayan insan toplulu─ču vard─▒. Benim de kim oldu─čum belli de─čil bu arada. Tam bir gizem bey.

PLAZA DE ARMAS

T├╝m g├╝n b├Âyle bombo┼č gezerek ge├žiyordu ki couchsurfing’den buldu─čum evin sahibi Fidel merkeze gelmi┼č bana yazd─▒ WhatsApp dan. M├╝saitsen bulu┼čal─▒m dedi. Abi tam zaman─▒nda arad─▒n valla diyemedim ama ├Âyle oldu valla. Geldi hostelden ald─▒ beni arabas─▒ ile. Santiago’nun bir tepesine gittik San Crist├│bal dedikleri bir tepe. Turistik ve ├Ânemli bir mekan. Zirvesinde kilise meryem ana ve ├žarm─▒ha gerilmi┼č ─░sa kli┼čeleri gibi ┼čeyler var. Benim gibi biri i├žin burun k─▒v─▒r─▒lacak yer ama ger├žekte ├Ânemli ve g├╝zel bir yer. Y├╝r├╝yen,ko┼čan ve bisiklet ile gidenler baya─č─▒ fazlayd─▒. San─▒r─▒m olduk├ža kutsal bir mekan. Biz bir s├╝re araba ile gittik sonras─▒ y├╝r├╝mek gerek. S─▒caktan y├╝r├╝mek yemedi─či i├žin teleferik var dedi Fidel teleferik ile ├ž─▒kt─▒k. Bursa teleferi─činin kopyas─▒ valla.

SAN CHRISTOBAL

Bu arada adamın adı valla Fidel. Çok cool lan.
Tepeye ├ž─▒k─▒p foto ├žek video ├žek instaya video at g├Ârev tamam. Hadi bakal─▒m tabamvay indik a┼ča─č─▒.
Arabaya atlay─▒p az bo┼č Santiago sokaklar─▒nda araba ile gezip ben hostele gittim Fidel evine. Yar─▒n onlarda kalacakt─▒m ve s├Âzle┼čtik. Ertesi g├╝n ben kli┼če ┼čehir turumu att─▒m hatta tinder dan bi ka├ž bulu┼čma yapt─▒m falan :))
G├╝n├╝ bitirdim. Hostele gidip Fidel’i bekledim. Fidel’in i┼č yeri hostele 1 km. O i┼čten ├ž─▒k─▒nca gelip ald─▒ beni beraber evlerine gittik. Evde bir e┼či var ve ├žocuklar yuvadan u├žmu┼č haliyle. Annesi var 84 ya┼č─▒nda ama g├Ârseniz 64 dersiniz. Ona bakan frans─▒z bir hizmet├žisi ve bo┼čanm─▒┼č erkek karde┼či ile birlikte tripleks bir evde ya┼č─▒yor.
Ben de Couchsurfing den ilk misafirleri oluyorum. Fidel hesab─▒n─▒ yeni a├žt─▒─č─▒ i├žin ilk benim. Benimle de bu y├╝zden d├╝n bulu┼čmu┼č kimim neyim gibilerinden. Endi┼česini anl─▒yorum. Sonu├žta evinde kalaca─č─▒m.
Aile ile tan─▒┼čt─▒k oturduk ak┼čam ├žay─▒na. Ak┼čam 7 gibi ├žay olay─▒. Yemek 10/11 aras─▒.
Burada adet b├Âyleymi┼č.
Fidel’in ingilizcesi oldu─ču i├žin anla┼čt─▒k ama ev halk─▒ ile k├Ât├╝ bir ispanyolca ile anla┼čt─▒m diyebilirim. Ya da anlam─▒┼č gibi yap─▒p ├žo─ču ┼čeye evet dedim.
Oda haz─▒rd─▒. Tam da couchsurfinge uygundu. Bir kanepede uyudum. Ayaklar─▒m d─▒┼čarda kald─▒ :))
Bu evde tam 6 gece kald─▒m. G├╝nd├╝zleri evde kim varsa birlikte kahvalt─▒ yap─▒yorduk sonra metroya y├╝r├╝y├╝p ┼čehre gidiyordum. ┼×ehirde Pablo Nerudo’nun evine gittim. Giri┼č 45tl. Beni tatmin etmedi ev. Ger├ži ben para vermedim oras─▒ uzun hikaye :))

PABLO NERUDA’n─▒n evinden bir ka├ž ┼čey;

Bellas Artes sanat galerisi ise ├╝cretsiz ve i├žeride muazzam sanat eserleri var. Heykelleri uzun s├╝re inceledim. Yapanlara ├Âvg├╝ anlam─▒nda k├╝f├╝rler edip bunu nas─▒l yapt─▒─č─▒n─▒ s├Âyledim. Abi bu nedir ya bunu nas─▒l yapars─▒n?

BELLAS ARTES

Bir gece taaa Peru Calca da 4 ay ├Ânce g├Âr├╝┼čt├╝─č├╝m├╝z tur bisiklet├žisi ├╝├ž y─▒ld─▒r k─▒tada cirit atan hat─▒rlarsan─▒z (hat─▒rlayamad─▒lar) hani kedisi ile gezen Elif ile g├Âr├╝┼čt├╝k. Bizim Elif me─čer ┼čimdilerde Santiago da bir i┼č bulmu┼č ve ├žal─▒┼č─▒yor. Biz seni k─▒tada turluyor san─▒yoruz ├žakkaall jfjdj
Neyse Elif ├žok kafa biridir. Tan─▒d─▒─č─▒m en harika en kafa kad─▒n. Bir kahvesini i├žtim az dedikodu. Belki tekrar g├Âr├╝┼č├╝r├╝z deyip vedala┼čt─▒k.
Elif ve Ben :
Sa─čda ki ben

Konuyu eve getireyim sonu├žta tripleks bir evde kal─▒yorum. Evde hizmet├ži bile var. Ben neden sokakm─▒┼č sanatm─▒┼č bahsedip duruyorum ki size duvsfsf
┼×u durumda ev daha ├Ânemli bir unsur benim i├žin.
Bir g├╝n t├╝rk yeme─či s├Âz├╝m vard─▒ evdekilere ve bir ak┼čam karn─▒ yar─▒k yapt─▒m. Marketten malzemeleri ald─▒k geldik eve. Bir g├╝n ├Ânceden tabi ben gizli gizli yeni gelin gibi karn─▒ yar─▒k nas─▒l yap─▒l─▒r videolar─▒ izledim. Yaz─▒lar─▒ okudum. Yorumlar─▒ bile okudum. Yok b├Âyle yaparsak daha iyi olur falan. Baya─č─▒ donan─▒ml─▒yd─▒m art─▒k. Korkmuyordum. Girdim mutfa─ča bana patl─▒canlar─▒ getirin dedim ┼čjlfkdj
Her neyse bir ┼čekilde yapt─▒m yeme─či. Bekledi─čimden daha iyi oldu ama. Ben bile ┼ča┼č─▒rd─▒m nas─▒l yapt─▒─č─▒ma.
Eserim ;

Bellas Artes’de ki heykelleri yapan sanat├ž─▒lara bu laf─▒m. Tamam yeteneklisiniz beceriniz var ama bir karn─▒ yar─▒k yapam─▒yorsun jskskd
Heykel yeniyor mu hay─▒r. Kar─▒n doyuruyor mu ─▒-─▒h..

Per┼čembe ak┼čam─▒ Fidel’in annesini 100 km ilerideki k├Âye b─▒rakt─▒k. K├Âyde de bir evleri varm─▒┼č me─čer. Tan─▒┼čt─▒─č─▒m t├╝m ev halk─▒n─▒n ad─▒n─▒ tan─▒┼čt─▒ktan 2 saniye sonra unuttu─čum i├žin size Fidel’in annesi yok Fidel’in k├Âpe─či falan diyece─čim. Bal─▒k haf─▒za benimkisi. Evde iki de pelu┼č oyuncak gibi k├Âpek var.
K├Âyde Fidel’in karde┼čleri de var. Ayn─▒ bizim k├Ây gibi. Karde┼čler yan yana evde kal─▒yor. Anneyi eve hizmet├ži ile b─▒rak─▒p geri d├Ând├╝k. Cumartesi sabah─▒ t├╝m ev halk─▒ gittik k├Âye. Mangal yand─▒. Ben hayat─▒mda b├Âyle et yemedim. Ay─▒pt─▒r yiyen var yemeyen var. Bu nas─▒l bir et. Burada buna Asado derler ye─čenim..

Ben k├Âyde hatta T├╝rkiye’de et de─čil lastik yemi┼čim.

Bizim Aile

Et den ├žok bahsedip can─▒n─▒z─▒ s─▒kmak istemem :))
S├╝per bir ak┼čam yeme─či yiyip anneyi de al─▒p eve d├Ând├╝k. Cumartesi ak┼čam─▒ evde ge├žirildi. Zaten hava 21:45 de karar─▒yor. ├çok ilgin├ž.
Pazar sabah─▒ t├╝m aile kahvalt─▒ya oturduk. Plan 150 km ileride ki okyanus k─▒y─▒s─▒ Valpara├şso ┼čehri ve Vi├▒a Del Mar kasabas─▒. Ben, Fidel ve 17 ya┼člar─▒nda erkek bir ye─čeni ile ├ž─▒kt─▒k yola. Arabay─▒ park ettik, 3 saat kadar dola┼čt─▒k Valparaiso da.

VALPARA├ŹSO

Yemek i├žin araba ile yan kasabaya Vi├▒a del Mar’a gittik. Yemek sonras─▒ sahilde y├╝r├╝d├╝k.

Pasifik okyanusu ve Vi├▒a Del Mar

Mevsim yaz ama su so─čuk. Buz gibiydi valla. Y├╝z├╝lecek gibi de─čil. Nerdeyse t├╝m ┼×ili’nin sahilleri b├Âyle so─čukmu┼č. Sahil tamam g├╝zel. Herkes g├╝ne┼členiyor, top oynuyor ama bir tane y├╝zen g├Ârmedim. Herkes beline kadar giriyor. ─░lla ki y├╝zen s├Ârf yapan vard─▒r ama ben g├Ârmedim. Binlerce kmlik plaj─▒n─▒z var ama ┼č├Âyle doya doya y├╝zemiyorsunuz. Ac─▒ bir durum sanki. Ak┼čam vakti yakla┼č─▒nca atlad─▒k arabaya gittik eve.
Pazartesi sabah olunca ben ├ž─▒kar yola diyerek evdekilerle vedala┼čt─▒k. Tekrar gel bize yemek yap dediler. Bir sabahta menemen yapm─▒┼čt─▒m. T├╝rk yemeklerini baya─č─▒ sevdiler.
Fidel i┼če giderken ben seni b─▒rak─▒r─▒m dedi nereye gideceksen. Dedim otostop ├žekebilece─čim bir yer olsun. Kuzeye gidiyorum sonu├žta. Hedef Atacama ├ž├Âl├╝.
Ok dedi. 40 km ┼čehrin d─▒┼č─▒na b─▒rakt─▒ beni :))
O kadar da de─čil ya 3-4 km yeterdi bana desemde s├╝per bir yere b─▒rakt─▒ beni sa─čolsun. Vedala┼č─▒p ayr─▒ld─▒k. D├Ân├╝┼čte tekrar gel bizim evimiz senin evin dedi. ├ç├╝nk├╝ kuzeye gidip tekrar a┼ča─č─▒ inecektim. Santiago ya u─črayaca─č─▒m─▒ biliyorlard─▒.

Otostop Halleri

─░ndikten bir saat sonra bir kamyon ile 100 km gittim. Sonra 2 saat bekledim ─▒-─▒h yok kimse durmuyor. Yanl─▒┼č bir yer de de─čil hani. Kabak kibi g├Âr├╝n├╝yorum. Durmak isteyen i├žin duracak alan da var ama duran yok. Ulen dedim ┼čimdi otostopa para vermicem tamam ama konaklamaya vericem para. Bir de 1400 k├╝s├╝r km yol. Ne kadar zamanda giderim belli de─čil. Otob├╝s pahal─▒ gibi gelsede konaklama ├╝creti yok. Otob├╝ste uyucan. Otob├╝ste yemek de var. Konaklamay─▒ d├╝┼č, yeme─či d├╝┼č fiyattan Hmm iyi gibi sanki fiyat dedim. Ge├žtim kar┼č─▒ ┼čeride. Ters y├Âne otostop ├žekerek terminale gittim :))
Ne kadar sa├žma bir g├╝n. En ucuz bilet olan 34.000 pesoya bilet al─▒p 16:15 de Pluss Chile firmas─▒ ile yola ├ž─▒kt─▒m.

┼×ili yollar─▒ olduk├ža iyi. Geceyi otob├╝ste ge├žirip sabah─▒na uyand─▒─č─▒mda pencereden d─▒┼čar─▒ bak─▒nca farkl─▒ bir gezegende, bir bo┼člukta buldum kendimi. Her yer ├ž├Âl. Iss─▒z ve kurak.

14:30 gibi Calama ┼čehrinde oldum. ─░ndi─čim yerde San Pedro Atacama i├žin bilet sordum ama hemen yoktu. ├çantalar─▒ s─▒rtlan─▒p ┼čehirden ├ž─▒kt─▒m. Yakla┼č─▒k 2-3 km y├╝r├╝d├╝m. Belediye otob├╝s├╝ durumumu anlad─▒ ve seni ┼čehir d─▒┼č─▒na kadar b─▒rakay─▒m dedi. 1 km kadar da o g├Ât├╝rd├╝. San Pedro Atacama yoluna giden yola var─▒p otostop ├žekmeye ba┼člad─▒m.
Hat─▒ras─▒

10 dakika olmadan bir araba durup ald─▒. Anne ve o─član ├Ânde arkada ben.
Yola ├ž─▒kt─▒ktan sonra manzaralar daha da ilgin├žle┼čmeye ba┼člad─▒. R├╝zgar g├╝lleri en g├╝zel s├╝s├╝yd├╝ yolun. Sonras─▒ uzun mu uzun d├╝z bir rota. Ufukta hi├ž bir┼čey yok.
95 km yolu 1 bu├žuk saatte gittik. K├Ây├╝n giri┼činde te┼ček├╝rler deyip indim. K├Ây zaten bizim k├Âyden daha da k├╝├ž├╝k.
K├Ây ├ž├Âl├╝n ortas─▒nda kerpi├žden yap─▒lm─▒┼č bir plato gibi.

SAN PEDRO DE ATACAMA K├ľY├ť

Ev,restorant, hostel ve di─čer binalar.
A─ča├ž da ekilmi┼č. Koleje yeni gelen ├ž├Âmez ├žocuk gibi insanlar─▒n aras─▒ndan ge├žtim. Sokaklar sar─▒ sa├žl─▒ gringodan ge├žilmiyor. Bunlar y├╝z├╝nden fiyatlar tavan :((
ÔÇÄElin Amerikal─▒s─▒na,Frans─▒z─▒na burada ki fiyatlar hi├ž bir┼čey.
Ben fiyat sorunca her seferinde 4 le ├žarp─▒yorum. ├çarp─▒m tablom geli┼čti yolda sfshjl
Ana cadde de bir hostele fiyat sordum gecelik 80 tl istedi.
K├Ây├╝n meydan─▒nda ki parka gittim oturdum, bookingi a├žt─▒m en ucuz se├žene─čini se├žip 46 tl ye bir hostelden rezervasyon yapt─▒m. 3dak sonra oradayd─▒m.
Odadakilere “selam lanet olas─▒ herifler” selam─▒ verip yata─ča ge├žtim. Ard─▒ndan hemen tur fiyatlar─▒n─▒ ara┼čt─▒rmak i├žin d─▒┼čar─▒ ├ž─▒k─▒p meydana gittim. En ucuzu 100 tl ye var. Ay vadisine yani Moon Valley’e g├Ât├╝r├╝yor sadece. 16:30/21:30 aras─▒
Di─čer turlara yakla┼čmak m├╝mk├╝n de─čil. Yok g├Âller yok s─▒cak su gayzerler falan ohooo..
En iyisi bisiklet kiralayarak yapar─▒m ben bunlar─▒ dedim. Ne de olsa eski uzun tur bisiklet├žisiyim.
20 TL’ye kral bir bisiklet kiralad─▒m ertesi g├╝n i├žin. Hemde Trek.
Ak┼čam saati oldu─ču i├žin markete girdim tost ekme─či ald─▒m bir po┼čet. Salam, dilim ka┼čar, domates ve yumurta. Ak┼čam s├índwich yapt─▒m. Sabah da sandwich yapt─▒m. Hatta ├Â─člen yeme─či i├žin de s├índwich yap─▒p ├žantama koydum lol
Sandwich Man’a d├Ân├╝┼čebilirdim g├╝n sonunda jijikj
Siz san─▒yorsunuz ki hayat bana g├╝zel.
Ooo ya┼č─▒yorsun bu hayat─▒.
Nah ya┼č─▒yorum. Her g├╝n en ucuz yemek nas─▒l bulurumun derdini ya┼č─▒yorum. Ok ara s─▒ra kendimi ├Âd├╝llendiriyorum, gidip g├╝zel bir et yiyorum ama bu ay da 2-3 kez oluyor. ┼×├Âyle gidip pahal─▒ kahvecide bir kahve i├žemiyorum. Bazen i├žiyorum. Ayda bir ka├ž kez. Kendi kahvemi kendim yap─▒yorum. Kolombiya kahvesi cnm :))
En ucuz nerde konaklan─▒r bunu d├╝┼č├╝n├╝yorum.
Ama bu durumdan a┼č─▒r─▒ memnunum. ├ç├╝nk├╝ b├Âyle olaca─č─▒n─▒ biliyordum ve bunu ben se├žtim.
Evet kabul hayat bana g├╝zel ama sizin d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝n├╝z kadar g├╝zel de─čil.
Neyse delirdim yine.

Sabah sandwichimi yiyip haz─▒rland─▒m.
2 lt su ald─▒m. Yeter lan bu dedim. Ta┼č─▒mas─▒ sorun s─▒rt ├žantas─▒nda. ├ľ─člen yeme─čimi de koydum ├žantaya. Biraz da ├žerez vard─▒. Gidip bisikleti ald─▒m tekerleklere hava bas─▒p 13:00 da yola ├ž─▒kt─▒m. 15 dakika sonra ├ž├Âle ula┼čt─▒m. Benden ba┼čka 3-5 ki┼či daha vard─▒ bisikletli. Ay vadisini ak┼čama b─▒rakt─▒m. Maps me haritas─▒ndan i┼čaret koydu─čum g├Âllere s├╝rd├╝m.

10 km kadar yolum vard─▒. Bana k─▒sa mesafe geliyordu ama ├ž├Âl├╝n ortas─▒nda ├Âyle olmuyormu┼č.
├ç├Âl de ├Âyle arap ├ž├Âl├╝ gibi kumlu de─čil. Kurak arazi. Hayvan cesetleri, kurumu┼č ├žal─▒lar, s─▒caktan tuzlanm─▒┼č toprak. K├╝├ž├╝k ┼čirin r├╝zgar hortumlar─▒ ­čîÇ
Korku filminin i├žinde gibiydim. Ba┼črolde ben ve ba┼čka kimse yok. Bir ka├ž a─ča├ž var ve sonsuz bir hi├žlik vard─▒. Uzay bo┼člu─ču gibi.
Kendimle ba┼čba┼ča hi├ž bu kadar olmam─▒┼čt─▒m. Derin d├╝┼č├╝ncelere dald─▒m. ─░├žimde sorgu ├╝zerine sorgu vard─▒. Bazen yarg─▒├ž gibi tokma─č─▒ masaya vurup yeter bu kadar d├╝┼č├╝nme diyordum. Delirdi─čimi d├╝┼č├╝nd├╝m. S─▒caktan dudaklar─▒m ├žatlam─▒┼čt─▒. Her on dakikada bir su i├žti─čim i├žin suyum azalm─▒┼čt─▒. Yetmeyecekti su biliyordum. Az az i├žtim. Her yar─▒m saatte bir durup etraf─▒ g├Âzlemledim. Manzara inan─▒lmaz g├╝zeldi. Etraf─▒mda manzara yoktu belki ama o sonsuz gibi duran d├╝zl├╝k, hi├žlik g├Ârd├╝─č├╝m en g├╝zel manzara olabilirdi.
Bir s├╝re daha gittikten sonra bir g├Âle geldim. Giri┼č ├╝cretliydi. 15 dolar. Yerler sizin g├Âl├╝n├╝z├╝ dedim girmedim. G├Ârevliye suyumun az oldu─ču varsa biraz su verebilir misiniz diye rica ettim. Sa─čolsun ┼či┼čemin kalan yar─▒s─▒n─▒ doldurup fulledi. Orada su almasam sonum iyi olmazd─▒ eminim. G├Ârevli 11 km ileride g├Âl var giri┼č ├╝cretsiz dedi. Aa s├╝per deyip sanki ├žok yak─▒nm─▒┼č gibi bast─▒m pedala.
├ç├Âlde bisiklet s├╝rmenin en g├╝zel taraf─▒ d├╝z olmas─▒. 7 km ileride muazzam iki k├╝├ž├╝k g├Âl g├Ârd├╝m. Ortas─▒ndan yol ge├žiyordu. Yeralt─▒ kayna─č─▒. ├ç├Âlde vaha gibi. Bir ara ger├žek de─čil bu dedim ama ger├žekti. Haritaya bakt─▒m evet iki g├Âl g├Âsteriyordu. Halis g├Ârm├╝yordum :))

Ba┼č─▒nda ise g├Ârevli bir kamyonet bekliyor.
Bu sonsuz bo┼člukta bu manzara ├žok iyi gelmi┼čti. 15 dakika kadar durup ileride as─▒l b├╝y├╝k olan g├Âle gittim. Giri┼čte bina vard─▒ ve kad─▒n durdurup ├╝cretli oldu─čunu s├Âyledi. Lan adam─▒n ├╝cretsiz dedi ne paras─▒ dedim. ─░lla ki para. Neyse ki uygundu. 6 tl.
Verdim girdim i├žeri.
Ac─▒kt─▒─č─▒m i├žin yine sandwich yedim. Kolam─▒ i├žip biraz enerji depolad─▒m.
Halis├╝nasyon g├Ârmezsem hayalim flamingolar─▒ g├Ârmekti. Bir tane vard─▒ flamingo. O da kesin plastik oraya biri yerle┼čtirmi┼č ki gelen hayal k─▒r─▒kl─▒─č─▒ ya┼čamas─▒n dfkdldj
Yok lan ger├žekti valla. Hareket etti.
Neyse ┼ču manzaran─▒n da tad─▒n─▒ ├ž─▒kard─▒m bu s─▒cakta.

Foto─čraf video ├žekimi yapt─▒m. Sanki klip ├žekiyorum. Hallere bak

Art─▒k geri d├Ân├╝┼č vakti gelmi┼čti. Zaman azd─▒. D├Ân├╝┼č yolu 30 km kadar var. Suyum az. Ben felaket yorgun. Umar─▒m bir ara├ž bulurum umudu ile ├ž─▒kt─▒m yola. 4 km ilerde iki k├╝├ž├╝k g├Âl├╝n yan─▒nda bir otob├╝s dolusu turist g├Âle gelmi┼čler. Yanlar─▒nda da turu y├Âneten aile. Derdimi anlat─▒p bisikleti kasaya att─▒k bende i├žeri oturdum. 30 km yi camdan y├╝z├╝me vuran s─▒cak r├╝zgar─▒ hissederek “iyi y─▒rtt─▒n lan pezevenk” diyerek gittim. Kamyonet olmasa geri d├Ân├╝┼č├╝ nas─▒l yapard─▒m bilmiyorum. ├ťstelik benden sonra hemen hareket ettik. Bir dakika ge├ž gelsem kamyonet yoktu orada.
Ay vadisine kadar birlikte geldik.
Ay vadisi giri┼či 20 tl.

Bilet al─▒p g├Ârevlilerin bilgilendirmesi ile girdim vadiye. 3 km sonra bir b├Âlgeye geldim. Bisikleti park edip b├Âlgeye girdim. Kayalar─▒n aras─▒nda ilgin├ž bir rota. Kayalar da milyon y─▒ll─▒k. Tuzlanm─▒┼člar. Muazzam bir olu┼čum. Rotay─▒ zor tamamlad─▒m. Baz─▒ yerler karanl─▒k ve ├Ârdek y├╝r├╝y├╝┼č├╝ yapmak gerekiyor.

Buradan ├ž─▒k─▒p 5 dak bisiklet ile ay vadisine ula┼čt─▒m. Bisikleti ba─člad─▒m. At─▒mda ┼čurada otlaya dursun.

Vadiye gelip yukar─▒ t─▒rmand─▒m. Herkesin gitti─či y├Âne ilerledim. Manzaralar ve ay vadisi efsane…

Burada foto─čraf ├žektirmek olduk├ža moda

G├╝ne┼čin batmas─▒na daha iki bu├žuk saat vard─▒. Suyum ├žok azd─▒. Bense ├žok mu ├žok yorgundum. S─▒radan ├žinko karbon pil gibi pilim bitmi┼čti.
Daha da ilerilere s├╝rmek istemedim. Bir yerde beklesem s─▒cak. G├╝n 20:00 dan sonra bat─▒yordu. G├╝n bat─▒m─▒n─▒ beklesem bisikleti zaman─▒nda teslim edemem ve karanl─▒─ča kal─▒r─▒m diye kendimi kand─▒r─▒p g├╝n bat─▒m─▒ izlemesem de olur diyerek hostele do─čru s├╝rd├╝m. Ben giderken g├╝n yava┼č yava┼č bat─▒yordu.
Bisikleti teslim ettim. Sonra susuz bedenim i├žin ├╝├ž litre su ald─▒m. G├Âz├╝m d├Ânm├╝┼čt├╝ ├ž├╝nk├╝. Yok len ne kadar b├╝y├╝k al─▒rsam o kadar ucuzdu su. Kabile annesi gibi elimde koca ┼či┼če su ile gezdim. A├ž karn─▒m─▒ doyurdum. Uyuni turlar─▒n─▒ sordum. G├╝n├╝ birlik yoktu. 3 g├╝nl├╝k varm─▒┼č ama pahal─▒yd─▒. Ben de Uyuni ye bireysel gitmeye karar verdim.
Hostele d├Ân├╝p peri┼čan bir halde du┼čumu al─▒p yatt─▒m.
Sabah zor kalk─▒p bir kahvalt─▒ yapt─▒m. Ard─▒ndan gidip gitmesem mi ikilemi ya┼čad─▒m. ├çok yorgundum. Bi gece daha kal dedi bedenim ama inat edip yok len ├ž─▒k─▒cam yola dedim. Toparland─▒m hemen s─▒rtland─▒m ├žantalar─▒ koyuldum yola. K├Ây├╝n ├ž─▒k─▒┼č─▒na kadar y├╝r├╝d├╝m. Otob├╝s dura─č─▒nda otostop i├žin 1 saatden fazla bekledim.

En sonunda bir kamyona atlay─▒p Calama kasabas─▒na kadar gittim.
Calama dan amac─▒m direkt Uyuni ye gitmek ama otob├╝sler bitmi┼č. Saat 2 den sonra yokmu┼č. Bende 240 km ileride ki Antofagasta ┼čehrine gidersem b├╝y├╝k terminalden bu gece i├žin otob├╝s bulurum d├╝┼č├╝ncesi ile otob├╝se binip yola ├ž─▒kt─▒m yine. Calama y─▒ sevmedim asl─▒nda. ├çok sala┼č. Antofagasta terminale vard─▒─č─▒mda sabah 9 da var ba┼čka da yok cevab─▒ ald─▒m. Tek ├žare yar─▒n olan Uyuni biletini al─▒p bu gece burada kalaca─č─▒m anla┼č─▒lan deyip bookingden yak─▒nda ucuz bir hostelde geceyi ge├žirdim. Sabah otob├╝se binip d├╝n geldi─čim 250 km yolu tekrar geri gittim.
├çok sa├žma ve anlams─▒z bir zaman b├╝k├╝lmesi gibi geldi o an.
Calama’dan otob├╝s├╝ de─či┼čtirip Uyuni i├žin 14:00 da yola ├ž─▒kt─▒k. Otob├╝s firmas─▒ ise Trans Salvador. 18.000 ┼×ili pesosu. Calama’dan 14:00 da kalk─▒yor direkt Uyuni.
Yol manzaralar─▒nda hi├ž bir┼čey yoktu. Bo┼čluk. Kocaman bir ├ž├Âl├╝n ya da kurak bir arazide saatlerce gidiyorsunuz.

Bolivya otob├╝s├╝n├╝n cam kenar─▒ manzaras─▒ inan─▒lmaz sade.

┼×u manzaras─▒zl─▒k m─▒ desem bo┼čluk mu desem bilemedim. Saatlerce b├Âyle gittik. Kula─č─▒mda sevdi─čim m├╝zikler.
S├╝rekli, saatlerce hi├ž bir┼čey yapmayarak bu bo┼člu─ča bak─▒p i├žimde kendimle konu┼čtum. Dertle┼čtik. K─▒zd─▒m bazen. Bazen g├╝ld├╝m kendime. Hangimiz yapmad─▒k ki bunu. Derinlere dald─▒m. D├╝┼č├╝nceler beni yedi bitirdi.. ─░├žimde ├Âfkeli oldu─čum ki┼čiler ile kavga ettim, tart─▒┼čt─▒m. Sonra duruldum. Gerek yok buna dedim. Sonra i├žimde ├Âfkeli oldu─čum o ki┼čilere olan ├Âfkem bitmedi belki ama azald─▒. Sonra onlar─▒ effettim kendi i├žimde. Kendimi b├Âyle b├Âyle yolda terbiye ettim.
Daha da sab─▒rl─▒ biri oldum.
Sadele┼čtim..
├ça─č─▒m─▒z insan─▒n (bence) en b├╝y├╝k problemi kendisiyle ba┼čba┼ča kalamamas─▒. Kendisiyle uzun s├╝re ba┼čba┼ča kalan biri i├žindeki ├Âfkeyi bast─▒r─▒yor, s├Ând├╝r├╝yor zamanla.
Normal ili┼čkileri ise daha sade ve saf oluyor. Sab─▒rl─▒ oluyor. T─▒pk─▒ Yunus Emre gibi..

Yola ├ž─▒kt─▒ktan 1 saat sonra otob├╝s ar─▒za yapt─▒. ┼×of├Âr├╝n kendine hayr─▒ yoktu otob├╝se nas─▒l olsundu.

U─čra┼čt─▒ etti ama yapamad─▒. 3-4 saat ├ž├Âlde bekledikten sonra ba┼čka bir otob├╝s gelip ald─▒ ve geri ┼×ili Calama kasabas─▒na g├Ât├╝rd├╝. Ak┼čam 7 den sonra s─▒n─▒r ge├ži┼či kapand─▒─č─▒ i├žin mecbur geri d├Ând├╝k. Ak┼čam Bolivya Uyuni de olmam gerekirken ┼×ili deydim yine. Ben dahil yerli yabanc─▒ bir ├žok turist var otob├╝ste. Hepimiz Uyuniye gitme derdindeyiz. Haliyle ├žo─čumuzun hotel rezervasyonu var. Neyse ki benim yoktu. Terminalde uzun bir s├╝re bekledik. Yolcular ve firma aras─▒nda hararetli bir tart─▒┼čma vard─▒. ┼×u olay T├╝rkiye’de olsa ┼č├Âf├Âr ve firma yetkileri darp olmu┼čtu. Latin Amerika insan─▒ inan─▒lmaz sab─▒rl─▒.
Gece 11 e kadar terminalde bekledik. Sonra tekrar yola ├ž─▒kt─▒k. Gece 3-4 gibi s─▒n─▒rda olduk. Sabah 8 de a├ž─▒l─▒yor s─▒n─▒r. Otob├╝ste uyuma modunda herkes. B├Âyle bir┼čey olmas─▒n─▒ istemezdim ama tek art─▒s─▒ gece konaklama ├╝creti vermemi┼č olmam. Sabah a├ž─▒ld─▒ s─▒n─▒r ama otob├╝s├╝n ge├ži┼č izni yok. Bolivya dan ba┼čka bir otob├╝s gelmesini bekledik. ┼×aka gibi iki g├╝n ge├žiriyorduk. S─▒n─▒r ge├ži┼č izni olmayan bir otob├╝s ile bizi s─▒n─▒ra g├Ânderiyorlar. Ben bu insanlara ne desem bilemedim?!?
─░├žimden s─▒k s─▒k Sel├žuk buras─▒ Latin Amerika, normal normal diyerek kendimi sakinle┼čtirdim.
Tabi bu olaylar olurken otob├╝ste ki herkes birbiri ile arkada┼č oldu. Hani bir film vard─▒ Sully. Ba┼črol├╝nde Tom Hanks’in oynad─▒─č─▒.

New York Times nehrine d├╝┼čmekte olan u├ža─č─▒ sorunsuz nehre indirdi─či i├žin kahraman olan pilot ve u├žaktakilerin hikayesi. Film asl─▒ndan ger├žek olaydan uyarlama oldu─ču i├žin y─▒lda bir g├╝n o olay─▒n ger├žekle┼čti─či g├╝n herkes bulu┼čuyor. Bu hal├ó devam ediyor.
Ulan nerdeyse biz de o konuma geldik. O kadar sa├žma iki g├╝n ge├žirdik ki herkes kendi haline bir yandan ├╝z├╝l├╝rken bir yandan g├╝l├╝yordu. Diyecektim ki senede birg├╝n bu s─▒n─▒rda hep birlikte bulu┼čup bu g├╝n├╝ anal─▒m jdjsj
Yok daha neler.
3nc├╝ otob├╝s geldi ona ge├žtik. Saat 13:00 da ancak yola ├ž─▒kabildik. Benim ┼ču saatte Uyuni de turda olmam gerekiyorken h├ól├ó yoldayd─▒m.
Trajikomik..

Uyuni d├Ân├╝┼č├╝ Arjantin kuzeyine girdim. 2 ┼čehir g├Ârd├╝kten sonra 1 hafta Arjantin’de kal─▒p tekrar Santiago ya d├Ând├╝m. Ayn─▒ yoldan d├Ânmektense Arjantin’in kuzeyini g├Âreyim istedim.
Arjantin Mendoza dan ┼×ili Santiago ya otob├╝s ile 8 saatte vard─▒m. Merkeze yak─▒n bir terminalde inip metronun yerini ├Â─črendim. Metro kart─▒m─▒ doldurup ├žantalar─▒da s─▒rtlan─▒p merkeze gittim. ─░ki hafta ├Ânce kald─▒─č─▒m ev sahibi Fidel geri d├Ând├╝─č├╝nde tekrar gel demi┼čti. Kalacak yerim vard─▒. Merkezde 2 saat dola┼čt─▒ktan sonra ev sahibem Fidel’in i┼č yerine y├╝r├╝mem 20 dk m─▒ ald─▒. ─░┼čten ├ž─▒k─▒nca atlad─▒k arabaya eve gittik. Annesi ve e┼či aa diyerek sanki ├žocuklar─▒ym─▒┼č─▒m gibi kar┼č─▒lad─▒lar. ─░ki tane de pelu┼č k├Âpek atlad─▒ ├╝zerime. Kar┼č─▒lamaya bak be.
Saat 6 ya geliyordu ve geldi─čimizde masa haz─▒rd─▒. Bi ka├ž akraba da be┼č ├žay─▒na gelmi┼č. Hep beraber oturduk masaya.
Eski hizmet├ži evde yoktu. Pek memnun olmad─▒klar─▒ i├žin g├Ândermi┼čler.
Ge├žen seferki odam─▒n yerine bu kez hizmet├žinin odas─▒na ben ge├žtim. Art─▒k hizmet├ži ben say─▒l─▒rd─▒m jdjdjkf
Ak┼čam yeme─či yendikten sonra herkes uyku moduna girdi.
Sabah olunca kahvalt─▒ yapt─▒m evdekilerle sonras─▒nda metroya binip ┼čehri gezdim yine. ┼×ehrin bir ├žok soka─č─▒ndan defalarca ge├žmeme ra─čmen yine de ge├žtim ayn─▒ yerlerden. Olduk├ža i┼člek caddeler.

Santiago’yu sevmemin nedeni bu caddeleri.

Ak┼čam d├Ân├╝┼č├╝ de metro ile yapt─▒m. Ertesi g├╝n cumayd─▒ ve Fidel izin alm─▒┼čt─▒. Cuma sabah─▒ Fidel, e┼či ve ben yak─▒nlarda bir ┼čarap turu olan b├Âlgeye gittik. ─░nternetten indirimli olunca alm─▒┼člar. Gayet g├╝zel bir ┼čarap turu gezisi oldu.

Beyaz ┼čaraba bay─▒lm─▒┼čt─▒m.
D├Ân├╝┼čte Fidel’in annesi i├žin 3 farkl─▒ avm gezdik ama annesinin be─čenebilece─či bir ayakkab─▒ bulamad─▒k. Fidel foto─čraf ├žekip annesine g├Ânderiyor annesi de hi├žbirini be─čenmiyordu :))
Bizde pes edip vazge├žtik. Ak┼čam T├╝rk yeme─či s├Âz├╝m vard─▒. Markete u─čray─▒p malzemeleri ald─▒k. Yemekte ise etli t├╝rl├╝ yapt─▒m. Koca bir tencere hemde. Ak┼čam yedik bir s├╝r├╝ kalm─▒┼čt─▒. Baya─č─▒ be─čendiler yeme─či. Ertesi g├╝ne bi┼čey kalmam─▒┼čt─▒.
Ertesi g├╝n ise ba┼čka isteriz dediler. Yahu bu yemekleri hayat─▒mda ilk kez yap─▒yorum diyemedim tabi. Risk budur deyip islim k├Âfte yapt─▒m. Olduk├ža kolayd─▒. K├Âfte bile kard─▒m.
Dedim ya hizmet├ži bendim art─▒k dfslsj
Hizmet├ži neden g├Ânderildi san─▒yorsunuz.?
Neyse ki eski hizmet├ži geri gelecekmi┼č Fidel’in annesi geri gelmesini istemi┼č.
Bende sevindim tabi.
Afedersiniz ama tripleks bir evde kal─▒yorum ve size ┼ču m├╝ze ┼ču restorant bahsedemem :))
Evden bahsedicem daha. Pazar sabah─▒ kahvalt─▒y─▒ yap─▒p Fidel atla arabaya gidiyoruz dedi 5 dk i┼čimiz var. Nereye dedim cevap verdi ama pek anlamad─▒m. Vard─▒─č─▒m─▒zda bizim iki pelu┼č ufak k├Âpekler tra┼č olmu┼č onlar─▒ ald─▒k k├Âpek kuaf├Âr├╝nden jdslsfsj

Ulan ben makine ile kendi sa├ž─▒m─▒ kendim ya da arkada┼č─▒ma kestiriyorum k├Âpeklerin ├Âzel kuaf├Âr├╝ vard─▒. Vay be dedim.
D├Ân├╝┼čte bir de T├╝rkiye tabelas─▒ g├Ârd├╝m. ├çok sevindim.
Onuda navigasyondaki kad─▒n T├╝rkiye deyince farkettim.
Tabelan─▒n g├╝zelli─či.kalp

Eve d├Ân├╝p ├Â─člen de d├╝nden kalan t├╝rk yemeklerini yedik. Sonras─▒nda ise 40 km kadar d─▒┼čar─▒da bir tap─▒nak vard─▒. Bahaia tap─▒na─č─▒ oraya gittik. Tap─▒na─č─▒n i├žinde korkun├žlu ─░sa veya ba┼čka bir┼čey var sand─▒m ama sadece oturaklar vard─▒. ─░badet edilecek kimse veya bir ┼čeyler yoktu. Para atacak bir kutu olmamas─▒ harikayd─▒. Sigara tanr─▒s─▒na inan─▒yor olmasam imana gelebilirdim burada lol. Ho┼čuma gitmi┼čti ortam. Sadelik g├╝zel bir ┼čey. Bahaia cemaatinin do─ču┼ču ─░ran da ba┼člam─▒┼č sonras─▒nda Irak, T├╝rkiye derken Avrupa da tutunamam─▒┼č israil de do─čdu─ču topraklarda yani orta do─čuda son bulmu┼č. Bu inan─▒┼ča g├Âre de son din bu. ├çok tan─▒d─▒k. Kubbede arap├ža yaz─▒lar vard─▒. Halen m├╝ritleri var. Budizme benzer bir din. G├╝n├╝m├╝zde ki m├╝ritleri san─▒r─▒m bu ibadethaneyi buraya yapm─▒┼č olsalar gerek.

Bir saat kadar oyalan─▒p eve gittik. Ak┼čam yeme─činde ise ┼čehirde ki T├╝rk restoran─▒na gittik.

Meze restorant

Sahipleri Onur abi y─▒llard─▒r ┼×ili Santiago da ya┼č─▒yor. S├Âyledi─čine g├Âre 700e yak─▒n T├╝rk varm─▒┼č t├╝m ┼×ili’de. Bunu duyunca ├žok ┼ča┼č─▒rd─▒m.
Yemekte sarma dolma, kabak dolma,h├╝nkar be─čendi, baklava, ayran ve T├╝rk kahvesi vard─▒. Olduk├ža iyi bir yemekti. Mekan sahibi Onur abi ile k─▒sa bir sohbetin ard─▒ndan ayr─▒ld─▒k eve gittik. Sabah─▒nda yolcu yolunda gerek diyerek evdekilerle vedala┼čt─▒k.

Kald─▒─č─▒m harika ev

T├╝rkiye ye geleceklerinin s├Âz├╝n├╝ ald─▒m. Umar─▒m gelirler ve onlara kar┼č─▒ olan borcumu t├╝rk pisafirperverli─či ile ├Âderim. Mah├žup bir ┼čekilde ayr─▒ld─▒m asl─▒nda. Tek yapt─▒─č─▒m ┼čey t├╝rk yeme─či ├╝stelik malzemeleride onlar ald─▒. Elimi cebime atmad─▒m. Hal b├Âyle olunca bir ┼čeyler yapmak istiyorsun ama yapam─▒yorsun.
Sabah Fidel i┼če giderken bu kez beni G├╝ney yoluna b─▒rakt─▒. Sa─čolsun yine 30-40 km kadar ┼čehirden uzakla┼čt─▒rd─▒ :))
Vedala┼č─▒p ayr─▒ld─▒k.
5 g├╝n evde kalman─▒n rahatl─▒─č─▒ndan sonra o l├╝ks├╝ b─▒rak─▒p tekrar yola ├ž─▒kmak ├žok pis koydu a├ž─▒k├žas─▒.
├çantalar─▒ al─▒p az y├╝r├╝y├╝p g├╝zel bir yerde durdum ve sa─č ba┼č parma─č─▒m─▒ yukar─▒ kald─▒r─▒p otostopa ba┼člad─▒m.

Otostop├žu kas─▒ diye bir ┼čey var. Bende az var ondan i┼čte jfldld
Bir saat kadar kas yap─▒p bir araba durunca allaaahhh edalar─▒yla bindim arabaya. Coca Cola kamyonu ile 100 km gittim. Benzin istasyonunda b─▒rakt─▒ beni ve dedi ki burada rahat ara├ž bulursun ve o da farkl─▒ bir yere devam etti. Ben de daha ├žantam─▒ yere koydum 10 saniye bile olmad─▒ beyaz Mercedes clk serisi san─▒r─▒m pek anlam─▒yorum. Olduk├ža l├╝ks bir araba durdu. Oha benim i├žin duran araca bak ┼ča┼čk─▒nl─▒─č─▒ ile ├žantalar─▒ arka koltu─ča at─▒p ├Âne ge├žtim. Tabi isim ├Âz├╝rl├╝ oldu─čum i├žin ┼čof├Âr├╝n ismini unuttum yine. Amcam tabi zengin. Duru┼ču, oturu┼ču ve konu┼čmas─▒. Para insan─▒ bu kadar de─či┼čtiriyor i┼čte. Onunlada ne kadar gittim bilmiyorum ├ž├╝nk├╝ bu ara├žta zaman kavram─▒ de─či┼čmi┼čti. Makas atarak gidiyorduk. 120 den a┼ča─č─▒ hi├ž d├╝┼čmedik. ├çok zevkliydi. Hi├ž bitmesin istedim. H─▒z sevmeyen ben daha h─▒zl─▒ daha h─▒zl─▒ lanet olas─▒ diyordum i├žimden sjdjdl
Sadece ├Ân├╝m├╝ g├Ârebiliyordum yan taraflar fluydu sanki. Zaman eriyip gidiyordu yan─▒m─▒zdan. Muazzam bir hisdi.
San─▒r─▒m 100 km yi 20 dk da gidip yine bana inmek d├╝┼čt├╝. Yol ayr─▒m─▒.
Ba┼čka bir benzin istasyonunda indirildim bu sefer. ┼×ili halk─▒ i┼či biliyor.
─░stasyondan ├ž─▒kan arabalar daha kolay duruyordu. H─▒z─▒n─▒ daha almadan duruyor.
Yine 1-2 dk beklemedim bu kez eski kasa bir subaru ile 300 km gittim. Bu ├žok iyi geldi. Yolu yar─▒lam─▒┼č hatta ge├žmi┼čtim. Saat daha ├Â─člendi.
Sonras─▒nda ise ├žok mu ├žok eski bir Chevrolet kasal─▒ arac─▒n arkas─▒nda 200 km kadar gittim. ┼×├Âf├Âr san─▒r─▒m eskiciydi. Kasada eski malzemeler ile gittim. Eski bir f─▒r─▒n, zincir,halat,ak├╝ ve bilumum ufak tefek gere├žler. Bana yer yok gibiydi ama bir ┼čekilde kasan─▒n arkas─▒nda 2 saat kadar yay─▒lm─▒┼č bir ┼čekilde gittim. R├╝zgarda sert hani. ─░ndi─čimde y├╝z├╝m├╝n yar─▒s─▒ uyu┼čmu┼čtu.

ARACIM ┼×EK─░L

130 km yolum vard─▒ geriye. 1 saat beklemedim bir kamyon durdu. 30 km g├Ât├╝rd├╝. ├ç├Âp kamyonu ile 30 km gittik. Nerden nereye. Le┼č gibi kokuyordu. Mercedesden sonra otostopu b─▒rakmal─▒ym─▒┼č─▒m bunu anlad─▒m slsfs
Son 100 km ise durakta duran otob├╝s ucuz fiyat s├Âyleyince ok dedim kalan yolu da tamamlam─▒┼č oldum.
Santiago/Temuco aras─▒n─▒ b├Âyle geldim.

Temuco

Temuco kasabas─▒na geldi─čimde hava kararmaya yak─▒nd─▒. Sokaklar bo┼č d├╝kkanlar─▒n ├žo─ču kapanm─▒┼č. Pek ho┼čuma gitmedi bu durum. Daha hareketli bir kasaba bekliyordum oysa. Ak┼čam yeme─či yiyip en iyisi ben ba┼čka bir kasabaya gideyim gidebilirsem diye terminale geri d├Ând├╝m. ├ç├╝nk├╝ g├╝ney ┼×ili olduk├ža pahal─▒. Sonraki kasaba Puc├│n da ├žok pahal─▒yd─▒. ─░├žimden amaan ya ayn─▒ ┼čeyler i┼čte g├Âl kenar─▒ ┼čirin kasabalar ┼čehirler falan diyerek hi├ž birini g├Ârmek istemedim. Uzun s├╝re yolda olunca her ┼čeyi g├Ârmek istemiyor insan. Bir ├žok ┼čey ayn─▒ ├ž├╝nk├╝. Bende bir an ├Ânce Arjantin patagonyas─▒na gideyim istedim. En kolay gidilecek yer olan Osorno ya bilet ald─▒m gece 01:45 arac─▒ ile. B├Âylelikle konaklama ├╝cretinden de kurtulmu┼č olacakt─▒m. Otob├╝s saatine kadar terminalde uyuklad─▒m. Zaman gelince otob├╝se binip gece 5 gibi Osorno kasabas─▒nda oldum. Haz─▒r terminaldeyken ertesi g├╝ne Arjantin/Bariloche’ye bilet ald─▒m. 2 saatte bu terminalde uyuklay─▒p hava ayd─▒nlan─▒nca ┼čehre gittim. Restorant ve cafelerin a├ž─▒lmas─▒n─▒ bekledim. Akabinde bir cafede kahve kek yiyip internete girdim. Bookingden ucuz bir hostel buldum. Burada ki ucuz olay─▒ pahal─▒ asl─▒nda. Rotam ├žok belirgin olmay─▒nca couchsurfingden ev de bulamad─▒m tabi. ┼×ehrin en ucuz hosteline gittim. Yakla┼č─▒k 80 tl. A─člayacakt─▒m bu paray─▒ verirken. En k─▒sa zaman da g├╝ney ┼×ili ve Arjantin patagonyas─▒n─▒ bitirmek istedim hal b├Âyle olunca. G├Âr├╝lecek da─č, buzul, g├Âl ne varsa g├Âr├╝p bir an ├Ânce ├ž─▒kmak b├Âlgeden. ┼×ehirmi┼č ay ┼ču kasaba ├žok g├╝zelmi┼č falan hi├ž birini g├Ârmek istemedim. Meksika da 15 tl ye kahvalt─▒l─▒ bir yerde kal─▒p buraya bu paralar─▒ ├Âdemek acayip koyuyor.

Osorno

Bir gece ┼čehirde kal─▒p sabah kahvalt─▒m─▒ da yap─▒p hemen yan taraftaki terminale gidip Bariloche otob├╝s├╝ne bindim.

Sabah 10:30 da hareket eden otob├╝s s─▒n─▒rlarda ├žok beklemeyerek 5 saat sonra Bariloche’ye vard─▒. Terminale inince terminaldeki kafeden bi┼čeyler yiyip 3 km y├╝r├╝d├╝m ┼čehre. Bu s─▒rada bookingden en uygun hostele rezerve yapt─▒m. Uzun s├╝redir haberle┼čti─čim sosyal medyadan da takip etti─čim Emre de buradayd─▒ ve onunla bulu┼čacakt─▒k. Ben hostele yerle┼čip biraz dinlenip meydana gittim. Emre de oradayd─▒. Arkada┼č─▒yla ├žimlere uzanm─▒┼č Arjantinlilerin en sevdi─či ┼čey Mate i├žip sohbet ediyorlard─▒.
Sohbete birlikte devam ettik. Emre yakla┼č─▒k 6 ayd─▒r yoldayd─▒. Yolda ├Â─črendi─či canl─▒ heykel performans─▒n─▒ gitti─či ┼čehirlerde canland─▒r─▒p para kazan─▒yordu.
Canland─▒rd─▒─č─▒ karakterinin ismi Soma.
Madenci elbisesi giyip y├╝z├╝n├╝ siyaha boyayarak elinde kazmas─▒ ile heykel gibi sabit durarak performans─▒n─▒ sergileyen biri. Takdir edilesi.
Biraz daha sohbet edip az ilerde iki ─░srailli arkada┼č─▒n─▒ da alarak ├Ânce marketten al─▒┼čveri┼č sonra da kald─▒─č─▒ evde mangal yapmaya gittik. Kald─▒─č─▒ ev ise ┼ču :))

Ne diyebilirim.. K─▒skan─▒las─▒..
Eve gidip ev sahipleri ile tan─▒┼čt─▒k. ─░ki gen├ž arkada┼č. Sonra mangal yand─▒. Bu s─▒rada g├╝n bat─▒m─▒ izledik. Do─čas─▒ harikayd─▒ mahallenin. G├╝n bat─▒nca kanl─▒ mavi ay ┼čeyside g├Âr├╝nmeye ba┼člad─▒. Ay kabak gibi b├Âyle lamba gibi kocaman duruyordu g├Âky├╝z├╝nde. ─░nan─▒lmaz bi┼čeydi ama ne kanl─▒ ne de maviydi. Seneye de ayn─▒ muhabbet olcak biliyorum. Kli┼če.
Et pi┼čirmek Arjantin ve ┼×ili halk─▒n─▒n ata sporu olmu┼č art─▒k. Muazzam yap─▒yorlar. Buralarda Asado diyorlar daha ├Ânce de belirtti─čim gibi. D├Ân├╝┼čte deneyece─čim ilk ┼čey.
Ak┼čam sona erince Emre ile vedala┼čt─▒k.
Emre ve Ben..

Emre benim geldi─čim tarafa ben onun geldi─či tarafa gidiyorduk.
Art─▒k T├╝rkiye de g├Âr├╝┼č├╝r├╝z dedik.

Hostele gidip hemen yatt─▒m sabahda kahvalt─▒y─▒ yap─▒p ┼čehir turu yapt─▒m. G├Âl kenar─▒nda y├╝r├╝d├╝m. Do─čas─▒ muazzam bu ┼čehrin ama ├žok pahal─▒.

BARILOCHE

G├╝n bitince Hostele d├Ând├╝m. Ak┼čam yeme─čimi ├Â─čle yeme─čim gibi Hostelde yedim. D─▒┼čar─▒s─▒ felaket pahal─▒.
Sabah erkenden kahvalt─▒m─▒ yap─▒p otostop i├žin yola ├ž─▒kt─▒m. Amac─▒m 1400 km g├╝neye inmek.

5 farkl─▒ ara├ž ile 400 km gitti─čimde ak┼čam olmu┼čtu. Hava kararmadan bulundu─čum kasaba ya da k├Âyde konaklayacak zor yer buldum. Belki de tek olan yer buydu. Planlar─▒mda olmayan nerde oldu─čumu bilmedi─čim bir yer buras─▒. Hotele yerle┼čip yak─▒ndaki benzin istasyonunda ak┼čam yeme─či yiyip internete girdim. Gece 11 oluncada yatak modu. Sabah erken kalk─▒p yine benzin istasyonuna gidip kahvalt─▒ yapt─▒m. Dokuz gibi yola ├ž─▒k─▒p ara├ž beklemeye ba┼člad─▒m. ├ľn├╝mde Bin km beni bekliyordu. Tam 4 saat bekledim o kadar ara├ž ge├žti ama duran olmad─▒. Benim 100 ve 200 m ilerimde de benim gibi s─▒rt ├žantal─▒ ├žocuklar vard─▒. Herkes g├╝ne┼čin alt─▒nda yand─▒ haliyle. Ama duran yok. ├ľ─člen olunca biraz g├Âlgede dinlenip bir┼čeyler yemek i├žin benzin istasyonuna gittim tekrar. Yar─▒m saat sonra d├Ând├╝m ama di─čer iki ├žocuk halen bekliyordu. Gitmi┼č olacaklar─▒n─▒ umdum ama nafile. ├çantam─▒ yere koyarken gidece─čim yere giden bir otob├╝s geliyordu. En iyisi atlay─▒p otob├╝se gitmek dedim. Ak┼čama kadar hedefe varamayaca─č─▒m─▒ anlad─▒m ├ž├╝nk├╝. Otob├╝s├╝ durdurup fiyat─▒n─▒ sordum ├žok pahal─▒ olmay─▒nca ok diyerek atlad─▒m. Kendimi kurtulmu┼č gibi hissettim ama para vermek de koydu a├ž─▒k├žas─▒. Her┼čey para de─čil diyerek kendimi avuttum yine. Hep ayn─▒ ┼čey.

Geceyi de otob├╝ste ge├žirdim ve uyand─▒─č─▒mda sabah 07:30 da El Chalten’e varm─▒┼čt─▒m. Otob├╝sten inip ├žantam─▒ s─▒ralan─▒p 10 ad─▒m att─▒m kar┼č─▒mda Fitz Roy’u g├Âr├╝nce uykum a├ž─▒ld─▒ valla. Sol taraf─▒nda ise Cerro Terro da─č─▒ vard─▒.

EL CHALTEN

Kasabadan bu kadar net g├Âr├╝nd├╝─č├╝n├╝ bilmedi─čim i├žin s├╝priz oldu. Sanki beni bu iki da─č kar┼č─▒lam─▒┼č gibi sevindim. ─░nsan─▒n kan─▒ ─▒s─▒n─▒yor b├Âyle ┼čeylere. Muazzam bir g├Ârkemlik vard─▒ ├ž├╝nk├╝. ├ľzellikle Fitz Roy gel bana yakla┼č diye ├ža─č─▒r─▒yor adeta. G├Âz g├Âze gelmeye g├Âr sgshf
Daha fazla bakamad─▒m ve terminalde kahve i├žip internete girip bi hostel buldum ucuz yollu. Hemen rezerve yap─▒p hostele gittim. Check-in saati 11 de ve ben 9 da oradayd─▒m. Kahvalt─▒ saatine denk gelincede kahvalt─▒ yapabilir miyim deyince tabi sorun de─čil dediler. Kahvalt─▒ yap─▒p internette de 11e kadar oyaland─▒m. Odam haz─▒r olunca ge├žtim odama. Normalde Fitz Roy’a yar─▒n sabah erkenden giderim diye d├╝┼č├╝n├╝rken hava durumu yar─▒n k├Ât├╝ oldu─ču akl─▒ma geldi. ┼×imdi 12 de ├ž─▒ksam yeti┼čirmiyim ki acaba dedim. Resepsiyona sordum tabi git gel 6 saat s├╝rer deyince h─▒zla k├╝├ž├╝k ├žantama yiyecek su at─▒p yola ├ž─▒kt─▒m. Havan─▒n kararmas─▒na daha 9 saat vard─▒ ve zaman─▒m boldu. Maps me haritas─▒ndan da rotay─▒ i┼čaretlettirmi┼čtim terminalde ki dan─▒┼čmaya. Rotay─▒ belirek yola ├ž─▒kt─▒m. 10 km vard─▒ ├Ân├╝mde. Giri┼čte bayan durdurup bi┼čey sordu ama bilgilendirme ama├žl─▒ bilgi aktard─▒. Bende eyvah giri┼č paral─▒ kesin para ister diye korktum ama ├Âyle olmay─▒nca sevindim tabi :))
Giri┼č ve zorluk derecesi…

Parkur y├╝r├╝y├╝┼č rotalar─▒ bak─▒m─▒ndan en zorlu seviyede ama o kadar da de─čildi. Son 1 km ├žok zordu 9 km olduk├ža rahat gittim. Yolda bilgilendirme ama├žl─▒ ne kadar kald─▒─č─▒n─▒ belirten tabelalar var. Patika yollardan ilerleyip gidiyorsunuz. Yol sizi g├Ât├╝r├╝yor zaten.

─░lk 3-4 km i├žerisinde a─ča├ž mezarl─▒─č─▒ gibi bir ormandan ge├žtim. ├ç├╝r├╝m├╝┼č veya ya┼članm─▒┼č belki de kurtlar─▒n yedi─či y├╝zlerce a─ča├ž yar─▒lm─▒┼č veya y─▒k─▒lm─▒┼čt─▒. Fantastik bir ortam. Yolu yar─▒lay─▒nca bir alman aile g├Ârd├╝m. Baba ├Ânde ve ikiz olduklar─▒n─▒ d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝m sar─▒ sa├žl─▒ alt─▒ ya┼člar─▒nda iki k─▒z ve yanlar─▒nda anneleri ile y├╝r├╝d├╝klerini g├Âr├╝nce oha dedim i├žimden.

Bu zorlu parkurda b├Âyle bir aile g├Ârmek beni sevindirdi. ─░lgin├žte geldi a├ž─▒k├žas─▒. Bizim ├žocuklar avm de ara s─▒ra parkta geziyor ve hayvanat bah├žesinde kafes i├žindeki hayvanlar─▒ g├Âr├╝yorlar. Bu ├žocuklar do─čan─▒n i├žinde ve ger├žek do─čadaki hayvanlar─▒ g├Âr├╝yorlar. ─░┼čin en g├╝zel k─▒sm─▒ Fitz Roy’a y├╝r├╝yorlar. ─░mkan─▒m olsa plaket verirdim bu aileye. Tek yapabildi─čim bu g├╝zel foto─čraflar─▒n─▒ ├žekmek..

Fitz Roy’a yakla┼čt─▒k├ža nehirlerde yak─▒nla┼čm─▒┼čt─▒. Gidip su i├žtim. ┼×i┼čemi doldurdum. Damarlar─▒mda Fitz Roy’un mineralleri var art─▒k.
Biz gibi buzul suyu.

8. Km de ormanl─▒k alanda kamp kuranlar─▒ g├Ârd├╝m. G├╝zel bir ortam vard─▒. Benim rotam─▒n yan─▒ s─▒ra bu rotay─▒ biraz daha uzat─▒p iki g├Âl g├Ârerek de gidebilir siniz Fitz Roy’a. Benim zaman─▒m az oldu─ču i├žin direkt gitmek istedim. Son km de ise uyar─▒ tabelas─▒ vard─▒. Parkurun zorlu─čunu anlatan ve farkl─▒ uyar─▒ levhalar─▒. Bir saat s├╝re bi├žilmi┼č son bir km i├žin. Dedim ben 30 dk da ├ž─▒kar─▒m. ├ç─▒karken ├Âyle olmad─▒─č─▒n─▒ anlad─▒m tabi. Dik yoku┼č ve zor bir parkur. Dizlerim titredi bir ara yorgunluktan. Tabi ben normal insanlar gibi ├ž─▒kmad─▒─č─▒m i├žin sorun bende. Sanki duracell varm─▒┼č gibi kalbimde yoku┼čta bile bir ├žok ki┼čiyi sollad─▒m. Hiperaktiflik diyorum.
En tepe noktaya ula┼čt─▒─č─▒mda g├Âzlerime inanamad─▒m. Fitz Roy t├╝m ihti┼čam─▒yla kar┼č─▒mdayd─▒. Sert r├╝zgar kar┼č─▒nda durmak ise olduk├ža zor. K├╝├ž├╝k bir ├žocu─ču u├žarabilir cinsten.

Biraz manzaray─▒ izleyip hemen ko┼čar ad─▒m a┼ča─č─▒ g├Âle indim. ├ľnce soluklan─▒p bisk├╝vi elma yedim. Sonra foto─čraflar─▒m─▒ ├žektim. Telefon kameram iyi ├žekmeyince bir ├žifte kendi makineleri ile ├žekip bana mail atmalar─▒n─▒ rica ettim. Tabi diyerek bir ├žok foto─čraf─▒m─▒ ├žektiler orada.

FITZ ROY and LAGO DE LOS TRES

Yakla┼č─▒k bir saat zaman ge├žirip manzaralar─▒n da tad─▒n─▒ ├ž─▒kar─▒p ve bir de Fitz Roy hat─▒ras─▒ olarak bir ta┼č al─▒p vedala┼č─▒p ayr─▒ld─▒m. Ara s─▒ra arkama bakt─▒m ├ž├╝nk├╝ insan sevdi─čini b─▒rak─▒r gibi ├Âzler gibi ayr─▒ld─▒m oradan. ├ľzleyecektim bu manzaray─▒ biliyordum.
─░nsan bir da─ča a┼č─▒k olur mu? San─▒r─▒m sadece insana a┼č─▒k olunmaz. Bu heybetli ┼čeye a┼č─▒k olmamak elde de─čil.
D├Ân├╝┼č├╝ genelde yoku┼č inince haliyle daha h─▒zl─▒ yapt─▒m. Ak┼čam 7de ┼čehre varm─▒┼čt─▒m. Markete girip bi makarna ve ket├žap ald─▒m en ucuzu buydu ├╝stelik bu yorgunlukla yemek zor yapard─▒m. ┼×imdi burada da karn─▒ yar─▒k islim k├Âfte yapacak de─čilim. Yapamamazl─▒ktan de─čil yorgunluktan. Yok len ├žok ucuz ondan.
Alman, Amerikal─▒, Frans─▒z elinde etler sebzeler ben elimde makarna ile s─▒ra bekliyorum sdfsgs
Bir saat dinlenip ard─▒ndan kahve yap─▒p kendime akabinde de aslanlar gibi makarnam─▒ yap─▒p afiyetle yedim. Saat 10 olmu┼čtu ve d├╝n geceyi otob├╝ste ge├žirmi┼č bir Sel├žuk ve g├╝n boyunca zorlu bir parkuru y├╝r├╝yen bir Sel├žuk olarak kendimi yata─ča b─▒rakt─▒m. Sabah kahvalt─▒y─▒ yap─▒p ├žantas─▒m─▒ s─▒rtlan─▒p yola ana yola ├ž─▒k─▒p sonraki durak El Calafate i├žin otostopa ba┼člad─▒m.

Hava so─čuk ve o havada 4 saat bekledim. Benim hemen 20 ad─▒m ilerimde iki ├žocuk onlar─▒n 10 ad─▒m ilerisinde ba┼čka biri onun 5 ad─▒m ilerisine de bir k─▒z geldi. K─▒z gelip yar─▒m saat beklemedi bizleri almayan ara├ž gitti en son s─▒rada ki k─▒z─▒ al─▒p g├Âzden kayboldu. Herkes birbirine bak─▒p g├╝ld├╝. K─▒z olmak varm─▒┼č dedik i├žimizden. Atom fizi─čine de profes├Ârl├╝─č├╝Lanet olsun bu so─čukta bo┼čuna bekliyoruz diyerek hemen yak─▒nda ki terminale gittim otob├╝s bileti sordum.

500 pesoya bilet al─▒p yola ├ž─▒kt─▒m. 3 saat sonra El Calafate’ye vard─▒k. Terminal 3-4km ┼čehrin d─▒┼č─▒nda. Haliyle s─▒rtlan─▒p ├žantalar─▒ y├╝r├╝d├╝m. O s─▒rada booking den bir hostel ayarlad─▒m. Couchsurfing den h├óla ses yoktu. Hostele gidip dinlenmeye ge├žtim. Bi ka├ž saat sonra Couchsurfing den biri yazd─▒ se├žti─čin tarihlerde akrabalar─▒m─▒z var iki g├╝n sonra gidecekler istersen onlar gidince kalabilirsin dediler. Bende hay hay e─čer burada olursam olur dedim. Ertesi g├╝n olunca kasabay─▒ dola┼čt─▒m ve buraya geli┼č amac─▒m olan Perito Moreno buzullar─▒na nas─▒l giderimi ara┼čt─▒rd─▒m. Tur ┼čirketi 100 tl ye g├Ât├╝r getir yap─▒yor. Giri┼č ├╝cretide 100 tl yuh. Hepsinden haberim vard─▒ ama belki farkl─▒ bir yol vard─▒r umudu ile ara┼čt─▒rma yapm─▒┼čt─▒m. Sonra en iyisi otostop yapmak dedim. Ak┼čam yeme─čimi bir restoranda yerken evlerinde kalaca─č─▒m ki┼čiler yani Alejandro mesaj att─▒ yar─▒n akrabalar─▒ Perito Moreno ya g├Ât├╝rece─čim ara├žta bir ki┼čilik yer var yaln─▒zsan gelebilirsin dedi. Bingoo dedim. Sabah 9da hostelden gelip beni ald─▒lar. Hep birlikte 5 ki┼či 75 km ilerideki buzullara gittik. Giri┼č ├╝cretini sadece ben ├Âdedim. Me─čer Arjantin halk─▒na ├╝cretsizmi┼č. (D─▒┼članm─▒┼čl─▒k Hissi)
Giri┼č yapt─▒ktan sonra uzaktan buzullar─▒ g├Âr├╝nce ufac─▒k arabada heyecandan aya─ča kalkas─▒m geldi valla. Uzaktan o kadar heybetli ve fantastik g├Âr├╝n├╝yor anlatamam. Arac─▒ park edip uzunca bir merdiven y├╝r├╝y├╝┼č├╝nden sonra yakla┼čt─▒k buzullara. Yani dedi─čin gibi buray─▒ anlatmaya l├╝gat─▒mda kelimeler yetmez. Tek diyece─čim ┼čey m├╝thi┼č fantastik.

PERITO MORENO

Buradaki ÔÇÄbuzullar ya─čan kar─▒n s─▒k─▒┼č─▒p zamanla ┼čekil de─či┼čtirmesiyle olu┼čmu┼č. Bu olu┼čum y├╝zy─▒llar s├╝rm├╝┼č.
Bildi─čim kadar─▒yla Perito Moreno d├╝nyada buzullar─▒ karadan bu kadar yak─▒ndan g├Ârebilece─činiz en iyi nokta.
Y├╝kseklikleri ise 70 metreyi bulabiliyor.
Burada birde tekne ile g├Ârebilirsiniz ama bence hi├ž gerek yok. Tekne ├žok fazla yakla┼čam─▒yor. S─▒rf turist av─▒ ve para tuza─č─▒ bence. Zengin olsam bu tuza─ča d├╝┼čerdim kesin :))
Alejandro ve ailesi ile 3 saat kal─▒p geri d├Ând├╝k. Yaln─▒z gelseydim san─▒r─▒m doya doya ve daha fazla kal─▒rd─▒m burada. Neyse yinede harika bir deneyimdi.
Buraya tekrar gelmeyi ├žok isterim. Yanarda─čdan sonra en ├žok tekrar g├Ârmek isteyece─čim ┼čey buras─▒.

Alejandro beni hostele b─▒rak─▒p e─čer burada kalacaksan ev yar─▒n m├╝sait bizde kalabilirsin dedi. Bende haber edece─čim dedim. ├ç├╝nk├╝ Buenos Aires’e do─čru gitme plan─▒m vard─▒. Otostop veya otob├╝s ile. Ara da k├╝├ž├╝k kasabalara u─črayarak.
Haz─▒r kalacak yer varken bi ka├ž gece kalay─▒m en iyisi dedim.Ertesi g├╝n olunca Alejandro hostelden gelip ald─▒. Ev merkezden az uzak. Yani onlara g├Âre. Bana g├Âre 2 km yak─▒n. Ev k├╝├ž├╝k ama ┼čirindi. E┼či Graciella ile kal─▒yor. ├çocuklar─▒ C├│rdoba ┼čehrinde ├╝niversite okuyor. ├çocuklar─▒n─▒n odas─▒da bana nasip oldu.

El calafate aile hat─▒ras─▒

Evdekiler 2 g├╝n kalaca─č─▒m─▒ duyunca ┼čehirde festival var daha fazla kalabilirsin dediler. Bende olabilir dedim. Toplamda iki hafta kald─▒m dfsbdjd

EL CALAFATE

El calafate meyvesi

┼×aka gibi. Hal├ó daha ayn─▒ yerdeyim. ─░lk hafta ├╝cretsiz konserlere gittik her ak┼čam. Bir ak┼čam─▒nda Despacito ┼čark─▒s─▒n─▒ s├Âyleyen Luis Fonsi geldi harikayd─▒.
─░lk hafta olunca ben yar─▒n gideyim dedim ama biz haftaya C├│rdoba ya ├žocu─čun yan─▒na gidicez malum 4 g├╝n tatil var. Evi ve arabay─▒ sana b─▒rakal─▒m g├Âz kulak ol diye teklif yap─▒nca e iyi bari diyerek naz yapar gibi yapt─▒m ama asl─▒nda benim i├žin s├╝per bi┼čeydi. ├çakt─▒rmad─▒m :))
Evde tek kal─▒nca g├╝nd├╝z g├Âlleri gezdim ak┼čam konserlere gittim. M├╝kemmeldi. Ger├ži evdekiler evdeyken de rahatt─▒m. Kafa dengi insanlard─▒. ├çok iyi arkada┼čt─▒k. Alejandro ehliyeti yeni ald─▒─č─▒ i├žin amat├Ârd├╝ ┼čof├Ârl├╝kte. Ara s─▒ra ├žal─▒┼čmad─▒─č─▒ oldu arac─▒n. Bir defas─▒nda yine ├žal─▒┼čmad─▒ ve yolda kald─▒k. Neyseki yoku┼č a┼ča─č─▒ kalm─▒┼čt─▒k. Arkada┼č─▒n─▒ arayacakt─▒ ama engel oldum gerek yok diyerek arabay─▒ yoku┼č a┼ča─č─▒ nas─▒l ├žal─▒┼čt─▒r─▒laca─č─▒n─▒ g├Âsterdim. Hi├ž g├Ârmemi┼č. Oha oldu bir an :))
Evde iki g├╝nde bir T├╝rk yeme─či yapt─▒m. Karn─▒ yar─▒k,Etli t├╝rl├╝,Ye┼čil Fasulye,Kabak tatl─▒s─▒,Un helvas─▒,H├╝nkar Be─čendi. Oha h├╝nkar be─čendi bile yapm─▒┼č─▒m. B├Âyle birini tabi ki kaybetmek istemezler. Yapt─▒─č─▒m temizlik cabas─▒. H├ól b├Âyle olunca iki haftad─▒r evdeyim. Herkes memnun durumdan.
Lan!! Gezgin biriyken K├╝lkedisi mi oldum yoksa 2 haftada sfsgd
Gezgin K├╝lkedisi lol
Neyse yak─▒nda ├ž─▒kar─▒m yollara.

Ehh geriye g├Ârecek ├žok ┼čeyim kalmad─▒ a├ž─▒k├žas─▒. Yola ├ž─▒karken ki hedefimden daha fazla ┼čey g├Ârd├╝m. Tek g├Ârmek istedi─čim yer kald─▒ o da Iguaz├║ ┼čelalesi. Bir ara gidece─čim ama ne zaman bilmiyorum. ┼×imdiki amac─▒m ise Buenos Aires’e gidip ispanyolcay─▒ peki┼čtirmek. Belki k├╝├ž├╝k bir i┼č bulmak. Nisan ay─▒n─▒n sonuna biletimi alm─▒┼č oldum.
365 G├╝nde Latin Amerika
Hedefim buydu..
Latin Amerika turu yaz─▒lar─▒m b├╝y├╝k ihtimalle bitti gibi.
En b├╝y├╝k hayalim ve amac─▒m bunlar─▒ g├╝zel bir kitapta birle┼čtirmek.
D├Ân├╝nce ilk yapaca─č─▒m ┼čey bu olacak. Ba┼čarabilirsem g├╝zel bir kitap bast─▒rmak.

Beni okudu─čunuz i├žin te┼čekk├╝r ederim de─čerli az takip├žilerim.. :))

Selamlar…

Bir Cevap Yaz─▒n

A┼ča─č─▒ya bilgilerinizi girin veya oturum a├žmak i├žin bir simgeye t─▒klay─▒n:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )

Google+ foto─čraf─▒

Google+ hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )

Twitter resmi

Twitter hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )

Facebook foto─čraf─▒

Facebook hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )

Connecting to %s