NICARAGUA ­čç│­čç«

Valla pek bi┼čey yok bu i├žerikte a├ž─▒k a├ž─▒k s├Âyleyeyim. Yani g├╝nd├╝z Emin├Ân├╝’n├╝n alt ge├židi bile koca ├╝lkeden fazlad─▒r ciddiyim. Ama ona ra─čmen g├╝zel ┼čeyler ya┼čad─▒m, g├Ârd├╝m diyebilirim. Size ya┼čad─▒klar─▒m─▒n suyunun suyu bir ├Âzet yapay─▒m derdim k─▒sa kesip ama yani ┼ču yazd─▒klar─▒m bile ├žok bi┼čey de─čil ki suyunun suyu olsun :)) Neyse olaylar ┼č├Âyle geli┼čti ki.. Olaylar olaylar…

Hondurasdan ├ž─▒k─▒p Nikaragua’ya gelmek benim i├žin bir ├Âd├╝l gibi oldu. O sava┼č alan─▒ ortam─▒, karga┼ča, belirsizlik can s─▒k─▒c─▒ detaylard─▒. Honduras’─▒n ┼čokunu ├╝zerimden ├žabuk at─▒p Nicaragua’n─▒n tad─▒n─▒ ├ž─▒karmaya bakt─▒m. S─▒n─▒rda bir saat s─▒rada bekleyip ka┼čeyi bas─▒nca rahatlad─▒m. Honduras g├╝mr├╝k binas─▒ le┼č. Klimas─▒z. Nicaragua ├Âyle mi! Klimal─▒, temiz. Nicaragua can can! Tekrar yola koyulduk,otob├╝s ile direkt Le├│n’a gittim. Yakla┼č─▒k ├╝├ž saat sonra ┼čehre yak─▒n bir yerde b─▒rakt─▒ otob├╝s. Honduras’dan beri birlikte yol arkada┼č─▒ oldu─čumuz Alman Cornielles da benle geldi Le├│n’a kadar. Ona kalsa Honduras da sahil kasabas─▒na gidecekti. Zor ikna ettim. Zaten soka─ča ├ž─▒kma yasa─č─▒ var. ─░nince bakt─▒m 4 km g├Âsteriyor merkezi. Dedim ben y├╝r├╝yebilirim. ┼×├Âyle bir bakt─▒ Coco bana (k─▒saca Coco diyorlarm─▒┼č) Ben ├žantalarla y├╝r├╝yemem deyince aha dedim Alman k─▒zan─▒ :)) Ok dedim 100 C├│rdobaya gittik merkeze. B├Âl sekize yani 12 tl. Ki┼či ba┼č─▒ 6tl. Her ├╝lkede para birimi de─či┼čiyor ya benim kafa bi milyon oldu. Hesaplar hesaplar. Takside giderken booking’den hostellere bakt─▒m ve rezerve yapt─▒m ucuz bulunca. Hostelin ├Ân├╝nden ge├žerken burada inelim dedim rezerve yapt─▒k. Coco ┼ča┼č─▒rd─▒ ne zaman? 25 tl ye kahvalt─▒l─▒ gayet iyi bir hostel. Bir alman olsam 5 euro bi┼čey de─čil tabi ama hadi Tr i├žin de iyi bir fiyat 25 tl kahvalt─▒l─▒. Ama daha ucuzunda kal─▒nca insan daha ucuzunuda ar─▒yor hani. Meksikan─▒n g├Âz├╝n├╝ seveyim ya. Yerle┼čtik hostele “Hostal las vacaciones”. ─░lk i┼č a├ž karn─▒m─▒z─▒ doyurmak oldu. Coco ben pizza yemek istiyorum deyince koyulduk pizzac─▒ aramaya. Hollywood pizzac─▒ baya─č─▒ ucuzdu. Afedersiniz ├Âk├╝z gibi bir men├╝ s├Âyleyip yedik. Coco hostele d├Ând├╝ ben ┼čehri dola┼čt─▒m bir saat kadar. Gece gece baya─č─▒ b├╝y├╝lenmi┼čtim a├ž─▒k├žas─▒ ┼čehirden. Gidip yatt─▒m sabah olunca doya doya gezerim dedim. Sabah ├╝cretsiz kahvalt─▒m─▒ yap─▒p ├ž─▒kt─▒m sokaklara… LEON Art─▒k benim i├žin kli┼če gelsede bu tip sokaklar evler ve kileseleri olsun baya─č─▒ sevmi┼čtim Leon’u. Sevilmeyecek gibi de─čil. Bu ┼čehri sevmeyenin aln─▒n─▒ kar─▒┼člar─▒m. Tokat manya─č─▒ yapar─▒m. Mecburen seveceksiniz buray─▒. Mc Donalds─▒ g├Âr├╝nce dayanamad─▒m gittim g├╝zel bir men├╝ patlatt─▒m. Tr den ucuz olsada arada u├žurum yok. Maksimum 5 tl ucuzdur men├╝ler. O s─▒rada Panama dan ┼×ili Santiago’ya u├žak biletimi de ald─▒m patates k─▒zartmas─▒n─▒ yerken. 450$ gibiydi san─▒r─▒m. Y─▒lba┼č─▒nda biletler pahal─▒. Benimde karar mekanizmam biraz rahat olunca yada hesaplayamay─▒nca ne zaman gidebilirimi, bug├╝ne kald─▒. Azc─▒k pahal─▒ gibi olsada daha ├Ânce ki g├╝nlere g├Âre baya─č─▒ ucuzdu. Meksika’da u├žak firmas─▒nda ├žal─▒┼čan arkada┼č─▒ma demi┼čtim o an ama o bile daha ucuza bulamad─▒. Ucuz olmas─▒n─▒n sebebi iki aktarma ve 17 saat s├╝rmesi. Bir gece Bogot├í havalan─▒nda konaklayaca─č─▒m ya da ┼čehre gidip hostelde kal─▒p sabah geri. Bu fiyata almak sevindirdi beni yinede. ─░ki gece daha LEON da kal─▒p Managua’ya ge├žtim. Le├│n’u ├žok sevdim ama tek kusuru ├žok s─▒cak olmas─▒. E─člencesi, kafeleri,barlar─▒,hostellerinin g├╝zelli─či ve insanlar─▒ olduk├ža iyi. Hostelden y├╝r├╝yerek terminale gittim chicken bus ile de Managua’ya direkt. Chicken Bus ile yolculuk yapmak ├žok keyifli. Sanki bir film sahnesinin i├žinde gibi hissediyor insan. Eli ├Âp├╝lesi bu otob├╝s├╝ tasarlayanlar─▒n. Managua’ya inince arkada┼č─▒m Ivan beni alaca─č─▒n─▒ s├Âyledi. Bulu┼čma yerine ara sokaklardan gittim. Bu arada Managua ba┼čkent oluyor. Managua ara sokaklar─▒.. Ivan ile bulu┼čtuk. ─░lk i┼čimiz benim i┼čimi halledelim sonra yemek yeriz dedi. ─░┼či ise gazetecilik. Bu g├╝nlerde ise Nicaragua da orta amerika olimpiyatlar─▒ varm─▒┼č. Biz de salon salon dola┼čt─▒k. ─░lk ├Ânce eskrim izledik, oradakilerle r├Âportaj yapt─▒. Ben de sayesinde ilk defa eskrim sporu izledim. ─░┼čimiz bitince baya─č─▒ lokal bir yerde yemek yedik. ├çok ucuz. 7 tl. Ak┼čam olunca da merkezde ana caddeyi gezdik. Hem olimpiyat hem dini bir bayram olunca ana cadde inan─▒lmaz s├╝slemeler ile g├Ârsel bir ┼č├Âlene d├Ân├╝┼čm├╝┼č. Devasa heykeller, maketler yapm─▒┼č belediye. Hi├ž bir masraftan ka├ž─▒nmam─▒┼člar. Fakir bir ├╝lkenin neden b├Âyle ┼ča┼čal─▒ bir ┼čey yapt─▒─č─▒n─▒ Ivan’a sordu─čumda h├╝k├╝met ├╝lkeyi zengin ve g├╝├žl├╝ g├Âstermek istiyor bunun i├žin b├Âyle dedi. Aha dedim sen birde bizim Ka├žak saray─▒ g├Ârsen. Bu da bi┼čey mi ki.. Neyse din ve siyaset sevmeyenler olarak konu kapand─▒ an─▒nda. Ivan’─▒n evi m├╝sait olmay─▒nca internetten buldu─čum bir hostele gittim. Geceyi ge├žirip sabah ba┼čka bir hostele ge├žtim ├ž├╝nk├╝ kahvalt─▒ yok. Sabah uyand─▒─č─▒mda at─▒┼čr─▒t─▒racak az bir┼čey olmay─▒nca sevmiyorum. Bir kahve bile olsa k├ófi. Gitti─čim di─čer hostelde de yok eh napay─▒m ├žok ├Ânemli de─čil zaten burada son gecem diyerek b─▒rakt─▒m ├žantay─▒ ├ž─▒kt─▒m sokaklara. H├╝k├╝met binas─▒ falan burada.. Meydan Ivan merkeze gelece─čini beni de al─▒p bir m├╝sabakaya gidecektik. O r├Âportaj yap─▒yor ben foto ├žekiyordum. 2 g├╝nde olsa kendimi gazeteci gibi hissettim ­čÖé Bug├╝n nereye gidiyoruz dedim? ├ľnce satran├ž oradan y├╝zme sonra da plaj voleybolu dedi. Vuhuu dedim bir gece de ├╝├ž etkinlik. S├╝per. S─▒k─▒c─▒da olsa satran├ž salonuna gittik. R├Âportaj, foto derken 2 saat kal─▒p y├╝zmeye gittik. Costa Rica t├╝m alt─▒nlar─▒ alm─▒┼č. K─▒sa bir r├Âportaj yap─▒p hemen plaj voleybolu oynanan stada gittik. Gitti─čimizde m├╝sabaka bitmi┼č ├Âd├╝l t├Âreni haz─▒rl─▒─č─▒ vard─▒. Nicaragua alt─▒n madalya al─▒nca b├╝y├╝k bir kutlama oldu statda. Stad da hani ufac─▒k bi┼čey. *V─░VA NICARAGUA ─░┼čler bitince herkes evine k├╝mes k├╝mes… Ertesi g├╝n olunca kahvalt─▒y─▒ Ivan ile birlikte yapt─▒k. Seninle de bir r├Âportaj yapmak istiyorum dedi. Neden latin America falan diye. Dedim tabi. Sen bana mail ile g├Ânder sorular─▒ ben cevaplar─▒m. Vedala┼č─▒p Granada ya gitmek i├žin terminale y├╝r├╝d├╝m. Hemen bir Suttle minib├╝s dedikleri minib├╝s ile yola koyuldum. Granada da ki UCA terminalinden hareket ediyor otob├╝sler. Granadaya giderken bu sefer kahvalt─▒l─▒ bulucam dedim hosteli ki nitekim de ├Âyle oldu. Tam merkezde 25 tl ye kahvalt─▒l─▒. Perfecto… Hostel personeli de olduk├ža iyi. Kahvalt─▒ de olduk├ža doyurucu. ├ťstelik di─čer ├Â─č├╝n yemekleri de baya─č─▒ ucuz. Hostel Lucy’s GRANADA 1 gece kal─▒p ertesi g├╝n motorlar─▒ ile Amerikadan ba┼člay─▒p Arjantin’e 6 hafta da inecek olan ─░zmirli Cenk ve Olgar ile bulu┼čtuk. ─░nstagramlar─▒: 2adambid├╝nya Odalar─▒n─▒ ay─▒rtt─▒m hostelde. Bulu┼čup yemek yemek i├žin ├ž─▒kt─▒k d─▒┼čar─▒ya. Restoranlar pahal─▒ gelince en iyisi hostelde yemek dedik ­čÖé Nitekim baya─č─▒ iyi ve ucuz yemek yemi┼čtik. Sonra Bar gezmelerine ├ž─▒kt─▒k. Turcos Granada geceleri olduk├ža keyifli.. Sabah olup kahvalt─▒lar─▒n─▒ yap─▒nca u─čurlad─▒m Cenk ve Olgar’─▒. Yine yaln─▒zd─▒m. Akabinde toparlan─▒p Masaya kasabas─▒na gittim. Amac─▒m volkana ├ž─▒k─▒p lavlar─▒ yak─▒ndan g├Ârmek. Hostelin tam kar┼č─▒s─▒ndan kalkan bir minib├╝s ile Masaya ya gittim. Masaya da ki hosteller ise pek i├ž a├ž─▒c─▒ de─čil. Hepsi Hospedaje ad─▒ alt─▒nda ger├ži. Hal b├Âyle olunca beklenti d├╝┼č├╝yor. Benim kald─▒─č─▒m yer 7 $ kahvalt─▒s─▒z. 2 gece kal─▒p yemek i┼člerini merkezde bulunan meydanda ki kafelerde ├žok ucuza hallettim. MASAYA Meksika da g├Âr├╝┼čt├╝─č├╝m├╝z Devrim de Nicaragua ya geldi─čini ve Masaya volkan─▒na gitmek istedi─čini s├Âyledi. Birlikte Volkana ├ž─▒kt─▒k. ├ľncesinde meydanda uygun yemek ve 60 kuru┼ča 4 er bardak kahve i├žtik :)) Devrim ve ben.. Sonras─▒nda bizim hostelin yan─▒nda ki California Hotel’in sahibi arabas─▒ ile bizi g├Ât├╝rmesi i├žin anla┼čt─▒k. Rehberler 15$ istiyor. Bizim gitti─čimiz ki┼či 10 $ a g├Ât├╝rd├╝. Ki┼či ba┼č─▒ 10 dolar ├Âdedik. Giri┼čte de biletler 10$. Gi┼čelere var─▒nca asl─▒nda biz buraya y├╝r├╝yerek de gelebilirmi┼čiz dedik. 2 saat veya daha az zamanda. Yada taksi ile. Gi┼čeden bilet al─▒p Volkana ula┼čmak i├žin de arabaya ihtiya├ž var. Onu da oradan ge├žen bir aile arabas─▒na binebilirdik diye d├╝┼č├╝nd├╝k ama bunu bir yerde okumay─▒nca bilmeyince 10ar dolar─▒ ├Âdedik. Bunlar─▒ da bizim gibi hataya d├╝┼čmeyin ki belki birileri okur diye yaz─▒yorum. Biz direkt volkana kadar gittik. MASAYA VOLKANI Y─▒llard─▒r bekledi─čim bir An vard─▒. Onuda ger├žekle┼čtirmi┼č oldum. Daha yola ├ž─▒karken bu An─▒ beklemi┼čtim. Lord of the Rings filmi gibi yan─▒mda ta┼č─▒d─▒m y├╝z├╝─č├╝ aylarca. Ve o an gelince uzun uzun d├╝┼č├╝n├╝p att─▒m ­čśŽ Bir ara atmak istemesemde maddenin ├Ânemi olmad─▒─č─▒n─▒ ├Ânemli olan hisler diyerek savurdum Magma’ya y├╝z├╝─č├╝… Bitmi┼č olmas─▒ndan veya nefretten de─čil tamamiyle b├Âyle bir ┼čey ya┼čad─▒─č─▒m i├žin ve ona olan ba─čl─▒l─▒─č─▒m─▒ sonsuza dek d├╝─č├╝mlemek i├žin sonsuza dek orada olmas─▒ i├žin att─▒m ­čśŽ Fazla s├Âze gerek yok. Lavlar─▒ o kadar yak─▒ndan g├Ârmek ise ayr─▒ bir olay. Duman─▒n─▒ i├žine ├žekmek. O u─čultuyu duymak. B├Âyle bir┼čeyi halen nas─▒l ya┼čad─▒m inanam─▒yorum. Ya┼čanmas─▒ ve hissedilmesi gereken bir ┼čey. ─░nsan hayat─▒nda ka├ž defa lav g├Âr├╝r ki?! ─░┼čin k├Ât├╝s├╝ gitti─čimiz yerde 15 dak kalabildik. Mekana 100 ki┼či alabiliyorlar. 15 dakika kal─▒p di─čer gurup geliyor. G├╝nd├╝z de buraya gidiliyor ama dumandan ba┼čka bir┼čey g├Ârmeniz zor. Hava karar─▒nca daha bir anlaml─▒. S├╝remiz dolunca aaaa diyerek ├╝zg├╝n surat ifadesi ile ayr─▒ld─▒k. Hostele gidip yat─▒┼č sabah uyan─▒nca toparland─▒k. ─░stikamet masaya meydan─▒ dedik ucuz yemek ve kahve molas─▒. Ard─▒ndan y├╝r├╝yerek ana yola ├ž─▒kt─▒k. Chicken Bus ile Granada ya gittik. Orada bir gece kald─▒k. Costa Rica s─▒n─▒r─▒ndan gazeteci arkada┼člar─▒n─▒ almak i├žin Costa Rica ya giden Ivan Granada’da kalaca─č─▒n─▒ s├Âyleyince ona da yer ay─▒rd─▒k. Sabah olunca kahvalt─▒lar─▒m─▒z─▒ yapt─▒k ve Ivan’n─▒n arabas─▒ ile Rivas’a gittik. Yine vedala┼čt─▒k Ivan ile :)) Umar─▒m tekrar g├Âr├╝┼č├╝r├╝z dedik. Ivan ba┼čta olmak ├╝zere Nicaragua halk─▒ ├žok iyi benim g├Âz├╝mde. Devrim ve ben gemiye binip Ometepe ye ge├žtik. Bir saat s├╝rd├╝ yolculuk. R├╝zgar─▒n sertli─či geminin dengesiz olmas─▒ sallana sallana alabora olmadan vard─▒k. Fiyat─▒ 2$ Geminin hareket saatinden yar─▒m saat ├Ânce binmekte fayda var. Biz son dakikaya b─▒rak─▒nca yer kalmad─▒ ve bir saat bekleyip di─čeri ile gittik. Ometepe ise b├╝y├╝k bir ada ve ada oldu─ču yetmezmi┼č gibi iki de devasa yanarda─č var. Gemiden inip chicken bus ile Santa Cruz taraf─▒na gittik. Bilmiyorum neden. Merkez asl─▒nda iskelenin yan─▒nda. Santa Cruz ise 18 km ileride. 1 saat sonra vard─▒k. Buraya gelecekler i├žin iskeleye yak─▒n bir yerde kalman─▒z daha iyi olacakt─▒r. Santa Cruz da g├╝zel turistik ama gereksiz gibi. 5er dolara iki gece i├žin bir hostel bulduk. Ertesi g├╝n merkezde ki plaja g├╝n bat─▒m─▒ izlemek i├žin yola ├ž─▒kt─▒k. 18 km yol vard─▒ ve para ├Âdemek istemiyorduk. 3 farkl─▒ ara├ž ile otostop ├žekerek vard─▒k. OMETEPE Burada g├╝n bat─▒m─▒ izlemek yola ├ž─▒karken hayalini kurdu─čum bir┼čeydi. Ama ya─čmur sezonunun sonu olmas─▒ ve g├Âl sular─▒n─▒n y├╝kselmesi sonucu hayal k─▒r─▒kl─▒─č─▒ ya┼čad─▒m. Ometepe ye asl─▒nda bunun i├žin gelmi┼čtim. ─░nternetten koyaca─č─▒m g├Âr├╝nt├╝y├╝ g├Âr├╝nce hak vereceksiniz. ┼×una bakar m─▒s─▒n─▒z? B├Âyle bir┼čeyden mahrum kald─▒m. ├ťz├╝lsemde orada olmakda g├╝zel bir duygu. Ama buraya gelmek i├žin bir sebebim var art─▒k. Son g├╝n├╝m├╝z├╝ ge├žirip sabah otostop ile aday─▒ yar─▒lad─▒k Oradan chicken bus ile iskeleye geldik. Hemen kalkacak olan gemiye binip ard─▒m─▒zda iki b├╝y├╝k yanarda─č ve bir aday─▒ geride b─▒rak─▒p Rivas’a gittik. Ometepe Nicaragua da ziyaret edilmesi gereken bir yer. Masals─▒… Ehh Devrim ile de vedala┼č─▒p ben gider deyip Costa Rica s─▒n─▒r─▒na vurdum kendimi. Otostop ile s─▒n─▒ra geldim ve orta amerika da en sevdi─čim ├╝lkeye veda ettim.. San─▒r─▒m tekrar gelece─čim buraya ├Âyle hissediyorum… S─▒rada ki macera COSTA R─░CA…

Bir Cevap Yaz─▒n

A┼ča─č─▒ya bilgilerinizi girin veya oturum a├žmak i├žin bir simgeye t─▒klay─▒n:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )

Google+ foto─čraf─▒

Google+ hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )

Twitter resmi

Twitter hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )

Facebook foto─čraf─▒

Facebook hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )