Guatemala ­čçČ­čç╣

Bu yaz─▒da sizleri darlamayaca─č─▒m s├Âz :))
Zaten fazla yazamad─▒m zira telefon ile zor oluyor. Yaz─▒m hatalar─▒n─▒ geriye d├Ân├╝p d├╝zeltmek ise tam bir zul├╝m. Belki olurda panama da ucuz Laptop denk gelirse daha iyi yazabilirim. Edebiyat bile kasar─▒m. Off gaza geldim. Yavan bir yaz─▒ olsa da iyi okumalar.

Guatemala s─▒n─▒r─▒ndan girdi─čim de g├Ârd├╝─č├╝m ilk ┼čey motosiklet ve pazarda ki insanlar─▒n kalabal─▒─č─▒ oldu. S─▒n─▒rda ka┼čeyi de vurdurdum ve camda arananlar listesini g├Âr├╝nce oha lan nereye geldik dedim.! Welcome to Guatemala

Bu arada Meksika s─▒n─▒r─▒ndan ├ž─▒karken 500 Meksika pesosu istiyor memur. Turizm vergisi ad─▒ alt─▒nda. E─čer Meksika ya u├žak ile girdiyseniz bu vergiyi zaten ├Âdemi┼č oluyorsunuz ve ara├ž ile ├ž─▒karken ├Âdemek zorunda de─čilsiniz. E─čer b├Âyle bir┼čey s├Âzkonusu ise u├žak firmas─▒ndan detayl─▒ bir e posta ister ve ├ž─▒kt─▒s─▒n─▒ g├Âsterirseniz ├╝cret ├Âdemek zorunda kalmazs─▒n─▒z. Ben ispatlayamad─▒m. U├žak biletlerimi g├Âstermeme ra─čmen kabul etmedi memur. ─░lla ki ├ž─▒kt─▒ olmal─▒. Memurun inisiyatifine de ba─čl─▒. Guatemala da ise 25 peso istediler. Arac─▒m Meksika San Crist├│bal de las casas kasabas─▒ndan Guatemala n─▒n Atitlan g├Âl├╝ne direkt gidiyor. 300 Meksika pesosu. Guatemala s─▒n─▒r─▒na gelince ara├ž de─či┼čti. 1 saat bekleyip yola koyulduk. Yol ilk 2-3 saat iyiydi ama sonra bol bol kasisler ve ├žukurlar ba┼člay─▒nca tabiri caizse i├žimiz d─▒┼č─▒m─▒za ├ž─▒kt─▒. 5 saat kadar b├Âyle gittik. Ak┼čam 19:30 gibi Atitlan g├Âl├╝ k─▒y─▒s─▒nda ki Panajachel kasabas─▒na geldim. ─░lk i┼čim yemek yemek oldu. ─░nternete girip kalacak hostel tarz─▒ bir┼čeyler arasamda ucuz bulamad─▒m. Bir├žok ki┼činin i┼čletti─či evler kay─▒t d─▒┼č─▒. Bir ara ─░tfaiye sirenleri ├žald─▒ ve yola ko┼čtu herkes ne oluyor diye. Bende felaket uyar─▒s─▒ falan sand─▒m ama itfaiyenin halka ┼čeker atmas─▒ sonucu ┼čoka u─črad─▒m. ├çantam─▒ al─▒p sokak sokak dola┼čt─▒m. 5-6 tane Hospedaje gezdim. Hospedaje ler pansiyon gibi ve ailelerin i┼čletti─či mekanlar. Gayet ucuzlar. Baz─▒lar─▒nda internet var. Birine girdim 50 Quetzales yani 25 tl fiyat─▒. ├ľzel oda hemde. Odalar k├Ây evi gibi. ─░nternet ve s─▒cak su ayr─▒ca iyi k├Ât├╝ bir mutfa─č─▒ var. Ayn─▒ yerden T├╝rk arkada┼člara da iki oda ay─▒rtt─▒m. Ertesi g├╝n Claro sim kart almak i├žin merkezde ki binadan hat ald─▒m. O s─▒rada Hande geldi. Sanaldan birbirimizi tan─▒yor olsakda ilk kez y├╝zy├╝ze tan─▒┼čt─▒k. G├Âl kenar─▒n─▒ gezdik. Do─čal bir parka ka├žak girdik kelebek laboratuvar─▒n─▒ gezdik. Foto─čraflar ├žektik bol bol. Ak┼čam olunca Hidayet ve ├ľzlem de gelince ├žeteyi 4ledik. Guatemalan ─▒n sokak lezzetlerini deneyip yat─▒┼ča ge├žtik. Ertesi sabah 5:30 da uyan─▒p g├╝n do─čumunda g├Âl ve volkan foto─čraflar─▒ ├žekmek i├žin g├Âl kenar─▒na gittik. San─▒r─▒m hayat─▒m boyunca g├Ârd├╝─č├╝m en g├╝zel manzara olabilirdi.

Atitlan g├Âl├╝

Atitlan g├Âl├╝ ve arkas─▒nda ├╝├ž tane volkan. B├Âyle bir g├Âl yery├╝z├╝nde var m─▒ bilmiyorum ama san─▒r─▒m yoktur. Panajachel olduk├ža turistik ve hareketli bir kasaba. G├Âl kenar─▒nda y├╝r├╝y├╝┼č yap─▒labilir. Yemek fiyatlar─▒ ortalama 10 tl. Daha a┼ča─č─▒ ├žekmek m├╝mk├╝n. Guatemala gibi bir ├╝lkede bana pahal─▒ geldi fiyatlar. Turistik oldu─ču i├žin diye d├╝┼č├╝n├╝yorum. ─░ki gece kal─▒p sabah 11 gibi sahilden teknelerin birine binip San Marcos kasabas─▒na ge├žtik. 20 Q fiyat─▒. Bir saat s├╝rd├╝ yolculuk. G├Âl├╝n etraf─▒nda 6-8 aras─▒ k├╝├ž├╝k kasabalar mevcut. Hepsine k├╝├ž├╝k tekneler ile ula┼č─▒m var. San Marcos ise Hippilerin, Vejetaryen ve Yoga, Meditasyon yapan insanlar─▒n bulu┼čtu─ču bir kasaba. Olduk├ža hareketli ve g├╝zel bir kasaba. Panajachel’e g├Âre daha iyi. K├╝├ž├╝k olmas─▒na ra─čmen ├žok ┼čirin bir yer. Ki┼či ba┼č─▒ 50 Q ya kahvalt─▒l─▒ bir hostelde kald─▒k. Giri┼čteki Restorant Fe nin sahibi olan ─░ngiliz adam hostelin de sahibi olunca uygun bir fiyata verdi bize odalar─▒. Bir ara yan tarafta k├Ây├╝n birine y├╝r├╝y├╝┼če gittik sahil kenar─▒ndan. Sol taraf─▒m─▒z dik yoku┼č sa─č taraf─▒m─▒z atitlan g├Âl├╝. Gidece─čimiz k├Âye giden patika yolu tehlikeli diye duymu┼čtuk ama yine de gidelim dedik. 70 ya┼člar─▒nda turist bir adam bize do─čru geliyordu. Ne oldu─čunu sorduk, ├Ân├╝n├╝ elinde palal─▒ biri kesmi┼č, para istemi┼č. Bu amcam─▒zda adam─▒ ittirip geri ka├žm─▒┼č. 5 dakika sonra ba┼čka bir adam daha geliyordu 50 ya┼člar─▒nda o da ayn─▒ ┼čeye maruz kalm─▒┼č. Bu amcam─▒z ise elinde ki biber gaz─▒ ile etkisiz hale getirmi┼č. 20 dakika yerinden kalkamaz dedi. Bizde kendimizi riske atmaya de─čmez diyerek geri d├Ânm├╝┼čt├╝k. D├Ân├╝┼č yolunda odun ta┼č─▒yan gen├ž k─▒zlar, meyve ta┼č─▒yan ufak k─▒z.

Duymak ve g├Ârmek istediklerini c─▒mb─▒zlayarak alan ve bunlar─▒ kendi e─čilimlerine g├Âre yorumlay─▒p, kendi Matrix’lerini yaratan ve bunlara inanan, “tapan” bir yap─▒m─▒z var.

├ľncelikle bunu bir dereceye kadar fark etmeden ve ard─▒ndan bu ar─▒zal─▒ yap─▒y─▒ “hack”leyip, ger├žek anlay─▒┼č yaratmak as─▒l i┼čimiz olmal─▒. B├Âylesi bir ├žaba ve samimiyet ├žok az ki┼čide rastlanan bir durum. Bir├žok ki┼či kendi mevcut yalanlar─▒nda ya da o yalanlar─▒n geli┼čmi┼č versiyonlar─▒nda ya┼čamaya devam ederken hakikate ula┼čmay─▒ umuyor – bo┼č yere

O sahneyi unutmam m├╝mk├╝n de─čil. Hepsi a─č─▒r ┼čartlarda ├žal─▒┼č─▒yor ve ya┼č─▒yor. Hemde d├╝nya ├žocuk haklar─▒ g├╝n├╝nde. Herkesin kaderi, derdi farkl─▒.. San Marcos da bir gece kal─▒p 4 arkada┼č tekrar bir boat ile kar┼č─▒ k─▒y─▒ya San Pedro kasabas─▒na ge├žtik. 10 Q fiyat─▒. 15 dakika da oradayd─▒k. ─░lk i┼čimiz ├žantalar─▒ b─▒rak─▒p kalacak yer bulmak oldu. Uzun u─čra┼člar sonunda 3 gece i├žin toplam 100 Q ya bir pansiyon bulduk. Gecelik 17 tl ye denk geliyordu. G├Âl manzaral─▒ bah├žesi ve mutfa─č─▒ da vard─▒. ├çok iyiydi. Karides yeme─či yapt─▒k bir ak┼čam. Gece hayat─▒ hafta sonu gayet iyi. 1 saati 5 tl ye kano turu yapt─▒k. Ak┼čam g├╝n bat─▒m─▒nda ├žok iyi geldi. Yukar─▒ mahallede pazar kuruluyor ve oradan hert├╝rl├╝ ihtiyac─▒n─▒z─▒ gidermek m├╝mk├╝n. Sabah kahvalt─▒lar─▒ i├žin peynir dahi bulduk. Ak┼čam yeme─či i├žin sebzeler de ald─▒k.

Son g├╝n chicken bus ile Santiago kasabas─▒na gittik. Otob├╝s ┼čof├Ârleri baya─č─▒ h─▒zl─▒ s├╝r├╝c├╝ler. Koca otob├╝s savrularak gitti k├Âye. Santiago pazar─▒ da olduk├ža hareketli. K├Âyde gayet ┼čirin. Buraya gelmemizin as─▒l amac─▒ M├íximon’u g├Ârmek. Yani sigara tanr─▒s─▒. Sadece sigara da de─čil. Alkol de i├žin bir tanr─▒ bu. Ama bu tanr─▒ bir a─ča├žtan yap─▒lma. Kollar─▒ ve bacaklar─▒ yok. Kulaktan dolma birs├╝r├╝ efsane okusam da asl─▒nda nedeni tamamiyle gizem. Gelen misafirler nezaketen alkol,sigara ve para gibi hediyeler getirip sunuyorlar. M├íximon her y─▒l ba┼čka bir eve ba┼čka bir bedende misafir oluyor. Bir y─▒l o evde kal─▒yor ve ailenin asl─▒nda bir nevi ge├žim kayna─č─▒ oluyor. Bana turistik bir g├Âsteri gibi gelsede sonradan ├Â─črendim ki M├íximon’a ger├žekten inananlar varm─▒┼č. E─čer bir g├╝n yolunuz Atitlan g├Âl├╝ne d├╝┼čerse M├íximon’u mutlaka ziyaret edin. Giri┼č i├žin ve foto i├žin c├╝zi bir miktar para isteyebilirler. Hatta giderken sigara bile hediye g├Ât├╝rebilirsiniz.

SANTIAGO KASABASI VE MAXIMON

San Pedro da birg├╝n ├Ânceden gidece─čimiz Antigua biletlerini al─▒p i┼či garantiye ald─▒k. Sabah 10:00 gibi hareket ettik. 4-5 saatin sonunda vard─▒k. ─░lk i┼čimiz internetten bakt─▒─č─▒m─▒z hostelleri gezmek oldu. Ucuz buldu─čumuz teras hostele gidip yerle┼čtik. ─░lk g├╝n haliyle ┼čehri gezdik. ┼×ehrin ┼čirinli─či, tatl─▒l─▒─č─▒ ger├žekten g├╝zel.

ANTIGUA

Ta┼člarla d├Â┼čenmi┼č sokaklar, tek katl─▒ evler. Yeterince b├╝y├╝k bir ┼čehir. Ertesi g├╝n sabah 9 da minib├╝se binip Fuego yanarda─č─▒n─▒ g├Ârmek i├žin yola ├ž─▒kt─▒k. Bunun i├žin bir g├╝n ├Ânceden tur sat─▒n ald─▒k. Turda yemekler,ula┼č─▒m,konaklama (kampl─▒) dahil. Pazarl─▒k yaparak di─čer turist ofislerinden daha uyguna almak kolay. Yakla┼č─▒k 5-6 saat zorlu bir t─▒rman─▒┼č─▒n ard─▒ndan kamp b├Âlgesine ula┼čt─▒k. Hemen bir ├žad─▒r se├žtik kendimize. ├çad─▒rlar d├Ârt ki┼čilik. Biz ├╝├ž ki┼čiyiz. Birde alman bir bayan ile tamamlad─▒k ├žad─▒r─▒. Yar─▒m saat sonra ya─čmur ard─▒ndan ┼čiddetli bir dolu ya─č─▒┼č─▒ ba┼člad─▒. ├ť├ž saat kadar s├╝rd├╝ bu ya─č─▒┼č. ├ť├ž saatin sonunda yerler beyaza b├╝r├╝nm├╝┼čt├╝. Kar gibi.. Hava buz. Hava kapal─▒ oldu─ču i├žin hi├ž bir┼čey g├Âremiyorduk. Bende gidip biraz uyuyay─▒m desemde so─čuktan uyuyamad─▒m. Kalkt─▒m ve hava a├žm─▒┼čt─▒. G├Ârd├╝─č├╝m manzara inan─▒lmazd─▒. ├ľnce patlamay─▒ g├Âr├╝yor sonra bir g├╝mb├╝rt├╝ kopuyordu. Ses iki saniye sonra duyuluyor. Bu ses bazen ├žok y├╝ksek olabiliyor. Bazen ┼čehirden de duyuluyor. Patlayan ve sa├ž─▒lan lavlar─▒n a┼ča─č─▒ do─čru bir kaya gibi s├╝r├╝klenmesini izlemek, gecenin sessizli─čini bozmas─▒ inan─▒lmaz bir g├Âr├╝nt├╝yd├╝. San─▒r─▒m hayat─▒mda b├Âyle bir do─ča olay─▒ g├Ârmedim ve g├Âremem de. Her 20 dakika da bir patlayan yanarda─č─▒ sabaha kadar saatlerce izledik. Baraka gibi bir yerde yanan ate┼čin ba┼č─▒nda ─▒s─▒nmaya ├žal─▒┼č─▒p sohbet ettik ve g├╝zel manzaran─▒n tad─▒n─▒ doyas─▒ya ├ž─▒kard─▒k. Sabah g├╝n do─čumu ise ba┼čka bir pasif yanarda─č─▒n ard─▒ndan do─čunca ba┼čka bir g├Ârsel ┼č├Âlen oldu bizim i├žin. Bulutlar a┼ča─č─▒da biz ise yukar─▒da g├╝n do─čumu izledik. Sanki uzayda gibiydik.. Birg├╝n tekrar buraya gelece─čim buna eminim. Unutulmaz bir gece ve iki g├╝n ge├žirdik.

Sabah 3-4 saatin sonunda ancak inebilmi┼čtik. Biraz bekleyip minib├╝se binip hostele gittik. ─░lk i┼čimiz is ve karbondioksit kokan ├╝st├╝m├╝z├╝ ve kendimizi y─▒kamak oldu. Sonra 2-3 saat g├╝zel bir uyku ├žekip ak┼čam d─▒┼čar─▒ ├ž─▒kt─▒k. Instagramdan bir arkada┼č─▒m─▒n tavsiyesi ile Harika birer Creps yedik. Nutellal─▒,muzlu ve ├žilekli. ┼×eker komas─▒na girebilirdim ama ├žok g├╝zeldi.

Hat─▒ras─▒

Ertesi g├╝n ┼čehrin kalan b├Âl├╝m├╝n├╝ gezdik yava┼č yava┼č. Bir gece daha kal─▒p chicken bus ile Guatemala citye gittik.

CHICKEN BUS

Otob├╝s bozuldu normal olarak ba┼čka bir otob├╝se binip devam ettik. Otob├╝sler tamamiyle k├╝l├╝st├╝r ve ┼čof├Ârler ├žok h─▒zl─▒. H─▒zl─▒ ve ├Âfkeli gibi.. Sanki luna parkta Roller Coaster a binmi┼č gibi savrulman─▒z ka├ž─▒n─▒lmaz. Hidayetler ve ben coucsurfingden ayr─▒ ayr─▒ ev buldu─čumuz i├žin 3 g├╝n ayr─▒ kald─▒k. Benim kald─▒─č─▒m yer Guatemala city’nin Ni┼čanta┼č─▒s─▒ diyebilirim. Uber pahal─▒ geldi─či i├žin taksi ile eve kadar gittim. Ev sahipleri biri Guatemalal─▒ di─čeri amerikal─▒. Mahalle ve apartman l├╝ks. Evde yok yok. ─░lk i┼čim tabi kirli ├žama┼č─▒rlar─▒m─▒ y─▒kamak oldu. Gece yemek yeme─če ├ž─▒kt─▒k ve haliyle l├╝ks bir yere gittik. ─░yi bir fiyat ├Âdeyip ├ž─▒kt─▒k :))

Sabah kahvalt─▒ evde ├Â─člen yeme─či ├çin restoran─▒n da yedik. Yine g├╝zel bir hesap ├Âdedik. ┼×ehir merkezini gezdik. Festival ve hafta sonu oldu─ču i├žin kalabal─▒kt─▒.

GUATEMALA CITY

Ak┼čam canl─▒ m├╝zik ├žalan bir mekana gittik. Ev sahibi David in bir zamanlar gitar ├žald─▒─č─▒ mekana. Ortam fenayd─▒. A┼č─▒r─▒ g├╝r├╝lt├╝l├╝ hardrock heavy metal m├╝zikleri ├žal─▒nd─▒.

Tam arad─▒─č─▒m ortam. Sabah kahvalt─▒y─▒ yap─▒p ben m├╝saadenizle ka├žay─▒m dedim ba┼čka ┼čehre gidece─čim diyerek te┼čekk├╝r edip vedala┼č─▒p ├ž─▒kt─▒m evden. Couchsurfing yani ba┼čkas─▒n─▒n evinde misafir olmak bazen bir hostelde kalmaktan daha pahal─▒ya gelebiliyor. S─▒rf misafirim diye ba┼čkas─▒ndan ge├žinmek ay─▒ba ka├žabilir diye eve yemeklik malzeme ald─▒─č─▒m ├žok oldu. Yemek, tatl─▒ yapt─▒─č─▒m oldu. Bu evde ise kahvalt─▒ hari├ž t├╝m yemekleri d─▒┼čarda yiyince, ev halk─▒da zengin olunca bana pahal─▒ya patlad─▒ a├ž─▒k├žas─▒ ­čÖé

Daha fazla zarara girmeden izin al─▒p ├ž─▒kt─▒m. 20 tl ye kahvalt─▒l─▒ bir hostel buldum. Merkezde tam 6 km y├╝r├╝d├╝m ├žantayla. Pazar oldu─ču i├žin ana cadde trafi─če kapal─▒ ve insanlar y├╝r├╝y├╝┼č yap─▒p bisiklete biniyor. T├╝m yolu o yolda bende y├╝r├╝d├╝m. Yorucu ama ├žok keyifliydi. Hostele yerle┼čip tarihi merkezi yanl─▒z ke┼čfettim. Ertesi g├╝n hidayetler ile bulu┼čup Semuc Champey’e gittik. Bunun i├žin ├Ânce Cob├ín’a gitmelisiniz. Buradan Lauquen arabas─▒na binip ula┼čabilirsiniz. ÔÇÄLauquen ara├žlar─▒ erken bitiyor erken gitmekte fayda var. ÔÇÄLauquen arac─▒na birinin arabas─▒ ile bizi terminale yeti┼čtirmesiyle son saniyede yeti┼čtik. Ara├ž full art─▒ full. Kap─▒ a├ž─▒k benim yar─▒m d─▒┼čar─▒da gittik.

Tam 4 saat. ├çileli bir yolculuktu. SEMUC CAMPEY Merkeze inince etraf─▒m─▒z─▒ hotelciler sard─▒. Topu hidayete att─▒─č─▒m─▒z i├žin ├Âzlem ve ben rahatl─▒k. Hidayet ispanyolca biliyor. Bazen bilmememin verdi─či rahatl─▒k rahatlat─▒c─▒ bir unsur ­čÖé Bir otel bulup yerle┼čtik. Ertesi g├╝n me┼čhur Semuc Campey’e gittik. Tur ald─▒k. Pazarl─▒k yaparak tur almak m├╝mk├╝n. Semuc Champeye giderken g├Ârd├╝─č├╝m ev manzaralar─▒ beni amans─▒z bir sorguya itti. Biz ├žok fazla l├╝kse d├╝┼čk├╝n├╝z dedim. Bu insanlar ise bakir kalm─▒┼č da─č ve nehir vadilerinde; musluktan akan su, merkezi ─▒s─▒tma ve market e┼čyalar─▒ gibi konfor olmaks─▒z─▒n bireyler (yeti┼čkinler ve ├žocuklar) kom├╝n hayat s├╝rd├╝r├╝yorlar. ├çevreleri ile olan ili┼čkilerini de─či┼čtirerek, art─▒k kendi kararlar─▒ndan ortaya ├ž─▒kan ekonomik ve sosyal ┼čartlar ile ya┼č─▒yorlar. Ara├ž kasas─▒nda yakla┼č─▒k 10 ki┼či 1bu├žuk saat yolculukla vard─▒k. ─░lk etkinlik ma─čara turu. Mumlar─▒n ayd─▒nlatt─▒─č─▒ uzun bir ma─čara da 2 saate yak─▒n zaman ge├žirdik. Bazen su boyumuzu a┼č─▒yordu. Su so─čuktu. Hi├ž sevmem so─čuk suyu ─▒yyy.. Rambo gibi oldumma─čarada ­čÖé Ac─▒ yoookkk

Ard─▒ndan ┼čambrel ile nehir de rafting.

Baya─č─▒ zevkli bir aktivite. 1 saat kadar zorlu bir y├╝r├╝y├╝┼č sonunda manzaray─▒ izlemek i├žin seyir teras─▒na ├ž─▒kt─▒k. G├Ârd├╝─č├╝m├╝z manzara bu!!

Yar─▒m saatte inip kendimizi bu turkuaz suya att─▒k. Ben hari├ž. Su so─čuk ├ž├╝nk├╝ :))

├ľ─čle yeme─čini 20 tl ye a├ž─▒k men├╝ yedik. Dolu dolu birg├╝n ge├žirip Lauquen’e hostele d├Ând├╝k. Sabah erkenden Tikal i├žin FLORES kasabas─▒na yollar─▒na d├╝┼čt├╝k. 7-8 saat yolculuktan sonra Flores kasabas─▒na vard─▒k. Flores kasabas─▒ ise sevimli,┼čirin, g├╝zel bir yer. G├Âlyaz─▒n─▒n benzeri. Green Hostel kahvalt─▒l─▒ ucuz olunca yerle┼čtik hemen. Yorgunlu─ču at─▒p kasabay─▒ gezdik haliyle. ┼×ansa kermes gibi bir┼čey oldu─ču i├žin g├Âl kenar─▒nda 5 TL’ye bi┼čeyler bulabildik. Suyundan,yeme─činden,biras─▒ndan i├žip tam oraya adapte olduk diyebilirim.

FLORES

Ertesi g├╝n hidayetlersiz tek ba┼č─▒ma sabah─▒n 4 ├╝ne bilet ald─▒m Tikal i├žin. Tikal giri┼čide 70 tl var hani. Vermek istemedim ama ka├žak girme,├Â─črenci olay─▒ imkans─▒z. ─░stemeyerek verdim paray─▒. Eh Tikal e girdim rehbersiz. Rehber olunca sanki ├Âzg├╝r olam─▒yorum gibi hissediyorum. En b├╝y├╝k sebebide para vermek istememem. Giri┼čte daha balta girmemi┼č ormanlar, ad─▒n─▒ bile bilmedi─čim hayvanlar kar┼č─▒l─▒yor beni.

Vaybe diyorum. Foto video ├žekme derken yar─▒m saat sonra kendimi bu g├Ârkemli meydanda buluyorum.

A─čz─▒m a├ž─▒k bi s├╝re gezinmeler, oha bunlar─▒ nas─▒l yapt─▒n─▒zlar. Insanm─▒s─▒n─▒z lan siz demeler :))

70 m y├╝kseklikte b├Âyle g├Ârkemli bir┼čeyi nas─▒l yaparlar o medeniyetler anlamak ├žok zor. Elin adam─▒ yap─▒yor i┼čte. Bizse elimizde telefon tweet at─▒yoruz lol

K─▒saca bahsetmek gerekirse

TIKAL harabeleri en b├╝y├╝k Maya uygarl─▒─č─▒ konumunda. En b├╝y├╝k tap─▒nak Jaguar tap─▒na─č─▒ ve yakla┼č─▒k 70 metre boyunda ve 200 basama─č─▒ var. Burada yakla┼č─▒k 400 tap─▒nak oldu─ču s├Âyleniyor ama g├╝n├╝m├╝zde sadece %15 i a├ž─▒labilmi┼č. B├Âlge devasa ve olduk├ža ya┼čl─▒ a─ča├žlar ile dolu. Toplamda 580 kmkarelik alana yay─▒lm─▒┼č bir uygarl─▒k. Ancak 5-6 km lik bir alan─▒ a├ž─▒k durumda. Ormanda y├╝zlerce maymun ve onlarca hayvan t├╝r├╝ ile kar┼č─▒la┼čman─▒z olas─▒. Balta girmemi┼č ormanlarda rotadan ├ž─▒karsan─▒z kaybolman─▒z y├╝ksek..

Bir ara y├╝ksek sesle ba─č─▒ran maymunlar─▒ g├Ârmek istedim yol olmayan ormana girdim. Haliyle bulamad─▒m maymunlar─▒ ama geri d├Ân├╝┼č yolunu da bulamad─▒m ^_^

Bir an panik yapsamda 2-3 dakika sonra buldum. Hanzsel ve Grateli’de and─▒m o anda lol

Siz siz olun bilmedi─činiz yola girmeyin. Hele ortada bir yol yoksa hi├ž girmeyin. 5 saatlik bir gezi bitince ├Â─člen 1 otob├╝s├╝ ile d├Ând├╝m Flores’e.

Sabah 4 de gelmenin bir art─▒s─▒n─▒ g├Âremedim. Aman aman bir kalabal─▒k s├Âz konusu de─čil ├ž├╝nk├╝.

K├╝├ž├╝c├╝k floresi son g├╝nde Hidayetler ile tavaf edince eh ben gideyim dedim vedala┼čt─▒k. Bu son veda olsun dedik. Zira Hidayet ve ├Âzlem ile ├╝├ž defa vedala┼čt─▒k. Bir ┼čekilde g├Âr├╝┼čt├╝k biryerlerde. Ertesi sabah erkenden terminalden 06:30 ile Honduras/San Pedro Sula otob├╝s├╝ne bindim… Guatemala’y─▒ beklemedi─čim ┼čekilde sevdim. Hi├ž b├Âyle d├╝┼č├╝nmemi┼čtim. Pahal─▒ memleket bir gezgin i├žin ama g├╝zel.. ├ľp├╝ld├╝n Guatemala…

Bir Cevap Yaz─▒n

A┼ča─č─▒ya bilgilerinizi girin veya oturum a├žmak i├žin bir simgeye t─▒klay─▒n:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )

Google+ foto─čraf─▒

Google+ hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )

Twitter resmi

Twitter hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )

Facebook foto─čraf─▒

Facebook hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )