M├ëXICO ­čç▓­čçŻ

6 saatlik Lima-Mexico city u├žu┼čundan sonra 19 Eyl├╝l Gece 00:30 da indim M├ęxico city havaalan─▒na. Uzun bir sorgunun ard─▒ndan (nerede kal─▒can, nerde ├žal─▒┼č─▒yon, sonra ki durak neresi) gibi sorulara haz─▒rl─▒kl─▒ gelmi┼čtim ve d├Âk├╝manlar─▒ verdim g├Ârevliye. Ama TC vatanda┼č─▒ oldu─čumdanm─▒d─▒r bilemem cevaplar tatmin etmemi┼č olsa gerek ki evraklar─▒ al─▒p i├žeri gitti ba┼čkalar─▒na g├Âsterdi. ─░ki ki┼či gelip baz─▒ sorular sordular tekrar. Banka kart─▒n─▒,kredi kart─▒n─▒ g├Âster dediler. Ne kadar paran var sorusu arkadan geldi. Ya karde┼čim g├Â├žmen olsam sizi mi se├žerim diyemedim. Koskaca Amerika var yan─▒n─▒zda g├Ât├╝ boklu Meksikan─▒za kalmad─▒m ben diyemedim. (├╝lkeye a┼č─▒k oldum sonra tabi o ayr─▒) 30 g├╝n vizemi verin de gideyim diyorum i├žimden. Di─čerleri abartm─▒yorum ama 1 dk s├╝rm├╝yor ben 20 dk bekledim kesin. G├Ârevli neyse dedi bast─▒ ka┼čeyi ge├ž dedi. Ne kadar vize verdiniz dedim 6 month dedi :sfsvslsl ben 6 hafta anlad─▒m iyi bari dedim fazladan iki hafta s├╝per. Ama verilen ka─č─▒tta rakam─▒ g├Âremeyince emin olmak i├žin ileride ba┼čka g├Ârevliye g├Âsterdim Baba ne kadar vize ald─▒─č─▒m─▒ anlamad─▒m ka─č─▒d─▒ g├Âsterdim 6 ay alm─▒┼čs─▒n dedi en altta 180 rakam─▒n─▒ g├Âstererek. Oha oldum ben. Sa├žmal─▒k lan dedim. 30 dan fazla vermiyorlar diye d├╝┼č├╝n├╝rken 180 g├╝n hakk─▒m vard─▒. O kadar kalmayacak olsamda 2 ay kal─▒rd─▒m rahat. Sonra konuyu deneyimli arkada┼č─▒m Ender e bahsettim o da ; abi kesin yanl─▒┼č verdiler sana da. Bizim bi arkada┼č da ayn─▒ senin gibi 6 ay ald─▒ 30 g├╝nden fazla kald─▒─č─▒ i├žin ceza ├Âdedi. Ya bilerek veriyorlar ceza ├Âde diye yada TC vatanda┼č─▒na 30 g├╝nden fazla verilemeyece─čini bilmedikleri i├žin di─čer ├╝lke vatanda┼č─▒ muamelesi yap─▒p hata ile kar─▒┼č─▒k veriyorlar 180 g├╝n├╝, dedi.. ─░yi dedim konsoloslu─ča falan gider soru┼čturum diyerekten kapand─▒ konu. Konuyu da─č─▒tt─▒m ya vize i┼čine girince. Sorguydu, havaalan─▒ndan ├ž─▒k─▒┼čt─▒ derken saat gece 1 oldu ben otob├╝s ar─▒yorum merkeze gidicem. Gittim kap─▒ya ├╝zg├╝n├╝m adam─▒m otob├╝sler bitti cevab─▒n─▒ ald─▒m. Halbuki bu olaylar tr de oluyordu ama bize has de─čilmi┼č. Taxiye sordum ne kadara gideriz, 50 tl ├žekti. Hassiiie dedim. Oturdum hesap yapt─▒m ulan gece 1 git otele yat falan 2 yi ge├žer. 5-6 saat uyumak i├žin taksiye ve otele o para verilir mi manyak! Sen turistmisin ki dedim. Kendine gel falan. Sen gezginsin hooop. Git yat havalaalan─▒nda bir yerde. Sabah 6-7 gibi otob├╝slerle gidersin ┼čehre. Gittim ├Ânce a├ž karn─▒m─▒ mc Donalds da doyurdum. Di─čerleri kaz─▒k. Bu gibi kapitalizmin bize dayatt─▒─č─▒ firmalar─▒ bazen a┼č─▒r─▒ seviyorum. Zira fiyatlar u├žuk de─čil ve genelde her yer de sabit oluyorlar. Yemek ye, biraz ├╝cretsiz nete gir derken gece olmu┼č 3-4. Gittim yatacak yer arad─▒m evsizler gibi. Zaten millet yere serilmi┼č. Kuytular k├Â┼čeler kap─▒lm─▒┼č. ├çad─▒r─▒m olsa valla kamp atard─▒m. Hilton u g├Âr├╝nce bi i├žine gireyim belki salonunda kanepede yatar─▒m ├žakozlamazlar falan diye d├╝┼č├╝nd├╝m ama giri┼č kapal─▒. Gece 3 de anca benim gibi evsizler dayan─▒rd─▒ kap─▒ya. Gittim i┼člek bir yerde merdiven alt─▒na serildim. 1 saat olmad─▒ r├╝ya bile g├Âremeden uyand─▒m kalkt─▒m s─▒rt perte ├ž─▒km─▒┼č. Esneme gerilme hareketleri yapt─▒m ki g├Âren aa bu iyi uyumu┼č desin diye jajaajj Gezin,dola┼č, sorgula,kendinle konu┼č derken otob├╝s geldi bast─▒m otele. Yerim haz─▒rd─▒ zira ─░srail’den arkada┼č─▒m ile bulu┼čacakt─▒k. Gittim otele i┼člemleri halledip 2 saat de lobide uykulad─▒m odan─▒z haz─▒r d├╝rt├╝lmesiyle uyand─▒m. Z─▒bar─▒p yatt─▒m ama o da ne acayip sars─▒nt─▒ var, noluyo lan dedim!!! Oha deprem.!!!! Ekstra korkmad─▒m nedense. Telefonu kapt─▒m, enkaz alt─▒nda kal─▒rsam ├ž─▒kart─▒lana kadar s─▒k─▒lmayay─▒m tweet falan atar─▒m d├╝┼č├╝ncesiyle ald─▒m :)) hemen kapaks─▒z bi dolap vard─▒ i├žine girdim. Sars─▒nt─▒ gitti ama hafif hafif b├Âyle devam etti 2 dk kadar. Hi├ž bir┼čey olmam─▒┼č gibi ulan uykunun i├žine ettiniz deyip du┼č ald─▒m ├ž─▒kt─▒m d─▒┼čar─▒. 7.1 deprem vuhuuu Gondol gibi salland─▒ hotel iyi dayand─▒ valla. ┼×oku atlatmak i├žin etraf─▒ kola├žan etmek i├žin ├ž─▒kt─▒m caddelere. Millet sokaklara d├Âk├╝lm├╝┼č, ├Âzellikle plaza ├žal─▒┼čanlar─▒ muhabbet, komedi falan. Hi├ž bir┼čey olmam─▒┼č gibi ayak ├╝st├╝ muhabbetler ┼čakala┼čmalar. Bizde olsa 7.1 bunlar─▒n hepsi ├Âl├╝yd├╝ dedim, tabi bende. Al─▒┼čm─▒┼č herifler. Otelde zaten yang─▒nda ne yap─▒l─▒r gibi uyar─▒ yok deprem an─▒nda ne yap─▒l─▒r uyar─▒s─▒ var sadece. Merkezde bir ├žok sokakta gezdim her sokakta camlar, duvardan d├Âk├╝len ufak tefek ta┼člar falan. Bunun d─▒┼č─▒nda bi┼čey g├Ârmedim. Olan ┼čehrin d─▒┼č─▒nda 100 km kadar d─▒┼čar─▒da ki ┼čehirlerde olmu┼č. E havaalan─▒nda da baya─č─▒ hasar var. Kapal─▒y─▒z yaz─▒s─▒ asm─▒┼člar gibi kapanm─▒┼č ve u├žak trafi─či kesinlikle yok. Ee arkada┼č gelecek? Ba┼čka ┼čehirlere y├Ânlendirildiler haberini ald─▒m. Cancun’a inmi┼čler me─čerse. 2 g├╝nde gelemedi arkada┼č bu tarafa. Plan yapt─▒k ben geleyim dedim sen bekle. Cancun’dan ba┼člar a┼ča─č─▒ do─čru yava┼č yava┼č ineriz 2 haftada, geze geze.. Hemen toplan─▒rs─▒n aceleyle b├Âyle amerikan filmleri gibi ama ssjskdkd nas─▒l heyecanl─▒ ama ├žantaya t─▒k─▒yorum e┼čyalar─▒. ─░ndim lobiye paray─▒ ├Âdedim bi taksi ├ža─č─▒r─▒n havaalan─▒na gitmeliyim dedim 10 dk sonra burada olur dediler, salla bo┼čver deyip caddeye f─▒rlad─▒m, taksinin ├Ân├╝ne atlad─▒m, al─▒┼čm─▒┼čt─▒m film gibiydi son 10 dakika :)) Airport dedim bast─▒ gaza. Vamos vamos (acele acele) deyip gaza getirdim ┼čof├Âr├╝. Direkt ko┼čtum bana bir bilet ilk u├žakla Cancun’a gitmeliyim dedim fiyat─▒ s├Âyleyince oha oldum. Film de bitti orada zaten :)) Welcome to true life baby!! Bi sonra ki ne kadar, ya bi sonra peki ya bi sonra ki?? Hahhh onu almak istiyorum dedim 7 saat sonraya ald─▒m. 7 saat boyunca doland─▒m havaalan─▒n─▒. Zaman─▒ gelince gittim Cancun’a.. Cancun’a var─▒nca kar┼č─▒land─▒m haliyle. Bir yerde sizi kar┼č─▒layan biri olmas─▒ bu gibi durumlarda ├žok iyi geliyor. Sar─▒lma, ├Âp├╝┼čme otele gitme derken ya─čmura yakalan s─▒r─▒ls─▒klam girdik otele. Kurulan, du┼č, yat─▒┼č modu. Planlar yap─▒lm─▒┼č ben planlara uymak zorunda kald─▒m. Zira arkada┼č 2 haftal─▒k tatile geldi onun borusu ├Âtecek haliyle bana her┼čeye ok demek d├╝┼čer. Meksika usul├╝ kahvalt─▒, her kahvalt─▒da t├╝rk kahvalt─▒s─▒n─▒ arad─▒─č─▒m gibi burada da arad─▒m. Arkada┼č 2 g├╝n Cancun’u gezdi─či i├žin ben gezemeden ayr─▒ld─▒k. Lokal bir minib├╝s ile Playa Del Carmen Kasabas─▒na geldik. Otel ararken ben denizin turkuaz─▒ms─▒ rengini g├Âr├╝nce ohaa oldum. Hemen otel bulup sahile gidelim diye can at─▒yorum. ├çocuk gibi z─▒rlamad─▒─č─▒m kald─▒. Sahile gitmemiz ile benim kendimi okyanusun sular─▒nda bulmam ayn─▒ dakika i├žinde oldu. Normalde t├╝rkiye de denize nazl─▒ gelin gibi dakikalarca al─▒┼čma s├╝recinden sonra bi 5-10 dakika da anca t├╝m v├╝cudu sokabiliyorum. Burada ayak barmaklar─▒mda s─▒cakl─▒─č─▒ hissedince dalmam bir oldu. Sonu├žta karayiplerde y├╝z├╝yordum, hayat─▒m boyunca hi├ž bu kadar zevk almad─▒m y├╝zmekten. *PLAYA DEL CARMEN Muazzam bir histi benim i├žin. ┼×ehir acayip turistik. ┼×ehirde ki t├╝m esnaf nas─▒l 3-5kuru┼č daha fazla yolar─▒m d├╝┼č├╝ncesinde. Rutin ┼čeylerin ard─▒ndan ertesi g├╝n oldu─čunda feribot ile ├žok yak─▒n olan daha da turistik olan Cozumel adas─▒na gittik. Aday─▒ gezmek, plajlara gitmek i├žin ara├ž ┼čart. Uzun sorgular, gitmesekde olur laflar─▒n─▒n ard─▒ndan ucuza bir motor kiralayan yer g├Ârd├╝k. Bingoo.. 19$ fiyat─▒. 100 cc Honda. Motor ├Âlm├╝┼č bildi─čin ama 5saat kadar etraf─▒n─▒ gezdik sorunsuz. Manzaralar, sahiller, orman m├╝kemmel bir ada sunuyor insana. B├Âyle bir ┼čey g├Ârmedim hayat─▒mda. Cennet gibi laf─▒ kli┼če ama ba┼čka s├Âzc├╝k de kar┼č─▒lamaz bunun tan─▒m─▒n─▒. Turkuaz bir okyanus, karayipler de y├╝zmek. Iss─▒z gibi bir ortam hakim. COZUMEL Cozumel adas─▒ ve Playa del carmen kasabas─▒ndan sonra ki durak otob├╝s ile M├ęrida ┼čehri oldu. ┼×ehir b├Âyle sevimli sevimsiz aras─▒ bir┼čey. ─░ki ki┼čiden biri sever di─čer sevmez. Ben sevmeyen taraft─▒m :)) Kli┼če geldi. G├╝zel yerleri vard─▒ elbette. En g├╝zel k─▒sm─▒ ise 17 $ a 4 y─▒ld─▒zl─▒ otelde konaklamak oldu. Okyanus uzak oldu─ču i├žin ┼čehrin i├žini gezebildik iki g├╝nde. G├╝zel sokaklar─▒ caddeleri var. *Kald─▒─č─▒m─▒z Hotel 17$ Mayalar─▒n kal─▒nt─▒lar─▒n─▒ g├Ârmek i├žin Chichen Itza’ya Merida’dan gitmelisiniz. CHICHEN ITZA Sonraki durak karayip k─▒y─▒s─▒ kasabas─▒ Campeche. Kasaba k─▒saca eski karayip korsan kasabas─▒ diyebilirim. Korsan m├╝zesi de mevcut. Gemilerin par├žalar─▒ olsun, silahlar olsun g├Ârmek m├╝mk├╝n. Eski Campeche surlar i├žinde tek katl─▒ ve b├╝y├╝k pencereli evlerin oldu─ču harika bir kasaba. Rengarenk ve ayn─▒ boyda olan evleri foto─čraflay─▒nca derinlemesine harika foto─čraflar ├ž─▒k─▒yor ortaya. Ucuz yemek bulmak zor olsada Tr de ki fiyatlara denk geliyor yemekler. Oxxo market her zaman ki gibi herg├╝n u─črak noktam─▒z oldu. Su,Cola,dondurma,kahve ucuz. Her kasabada bulmak m├╝mk├╝n bu marketi. Campeche’de ki market kap─▒s─▒nda bir dilenci vard─▒ kap─▒y─▒ giren,├ž─▒kana a├ž─▒p elinde ki kaba para atmalar─▒n─▒ bekliyordu. Vay dedim harika fikir. Yerde oturup dilenmekten daha parlak bir fikir. ├ç─▒kanlarda bozuk para olaca─č─▒ i├žin iyi d├╝┼č├╝n├╝lm├╝┼č bir hareket. Arkada┼č─▒m israil de bah┼či┼č vermeye al─▒┼č─▒k biri olarak her gitti─čimiz yerde bah┼či┼č verdi. Ben kar┼č─▒ ├ž─▒ksamda verdi. Mc Donalds veya oxxo markette ki Vs gibi yerlerde ├žal─▒┼čanlara neden verilmiyor bu bah┼či┼č. Sadece restoran ├žal─▒┼čan─▒na veriliyor.? Ben kesinlikle vermiyorum. Zaten bir maa┼č─▒ var. Ayr─▒ca ben turist de─čilim :)) Kasabada g├╝n bat─▒m─▒ m├╝kemmel oluyor. Birg├╝n denk geldik di─čer g├╝n ya─čmurluydu. Ya─čmurda tropikal oldu─ču i├žin sanki du┼č al─▒yorsun havas─▒ veriyor. Bu kasabada vakit ge├žirmek ├žok keyifli oldu. Burada da 18 $ a 3 y─▒ld─▒zl─▒ gayet ho┼č bir otelde kald─▒k. Otel eski koloniyel d├Ânemden kalma bir han. 2 gece konaklay─▒p u├žak ile M├ęxico citye gittik. *CAMPECHE ***Arkada┼č─▒m ile aram─▒z ├žok iyi olsada bazen anla┼čmazl─▒klar oluyor. Bir ki┼či ile ├žok fazla vakit ge├žirmek, o ki┼činin kusurlar─▒n─▒ g├Ârmemize de sebep. Tabi kusurlar ki┼čiye g├Âre de─či┼čir. Insan genelde birini sevdi─činde, ayn─▒ zamanda ondan ho┼članmad─▒─č─▒m─▒z, hatta nefret etti─čimiz ┼čeylerin bilincinde olmuyoruz. Tam tersine, sevmedi─čimiz bir ki┼činin de olumlu y├Ânlerini alg─▒lam─▒yoruz. Bilin├ž sand─▒─č─▒m─▒z, yar─▒-uyku hali, kendini tutarl─▒ g├Ârmek ad─▒na, ├Ân├╝nde olan ger├žekli─či reddedip, kendi yalanlar─▒na uygun bi├žimde alg─▒lamay─▒ se├žiyor. Ancak ├žo─ču insan i├žin bu suni bilin├ž, hayatlar─▒n─▒ y├Ânlendiren temel kuvvet de─čil. Varolu┼čumuzu, ├žok b├╝y├╝k ├Âl├ž├╝de fark─▒nda olmad─▒─č─▒m─▒z bir ├žok korku, arzu ve di─čer “data”lar y├Ânetiyor. Bunlar, b├╝y├╝k ├Âl├ž├╝de bizim bilin├ž sand─▒─č─▒m─▒z ┼čeyin alg─▒ e┼či─činin ├Âtesinde, ama ba┼čka insanlar taraf─▒ndan ├žok kolay g├Âr├╝lebiliyor. Bilincimizin, ├Ânce olan─▒ g├Ârebilecek kadar sahte alg─▒lardan temizlenmesi, sonra varolu┼čumuzdan bir ├žok ┼čey ile y├╝zle┼čip, onlar─▒ bir a┼čamaya kadar b├╝t├╝nlemesi gerekiyor.* ** M├ęxico city havaalan─▒na inince, oradan otob├╝se binip.. Quer├ętaro kasabas─▒na 3 saatlik bir yolculuk sonunda vard─▒k. Iyi k├Ât├╝ bir otele yerle┼čip yat─▒┼č sonra sabah kahvalt─▒ yap─▒p ┼čehri gezdik. ┼×ehir de ultra g├Âr├╝lecek yap─▒lacak pek aktivite yok. 5-6 saatte t├╝m ┼čehri gezdik. Ho┼č ┼čirin klasik bir kasaba. Foto─čraflar─▒ ┼č├Âyle; *QUER├ëTARO Ak┼čam─▒nda 4 saat s├╝ren otob├╝s ile Guanajuato’ya ge├žtik. Terminalde taksi ile ┼čehir merkezinde ki otele gittik. Merkeze gelir gelmez e─člence ile kar┼č─▒land─▒k. ├ťniversite ┼čehri olunca e─člence bol. Yerli m├╝zikler, danslar falan. Otele yerle┼čip gece ┼čehir merkezinin tad─▒n─▒ ├ž─▒karmak i├žin d─▒┼čar─▒ ├ž─▒kt─▒k. Daha ilk geceden ┼čehri ├žok sevmi┼čtim. G├╝nd├╝z olsunda doya doya gezeyim istedi─čim bir ┼čehirdi buras─▒. Sabah kahvalt─▒ yap─▒p arkada┼č tur otob├╝s├╝ne binip ┼čehri turlamak istedi. ┼×ehir zaten yoku┼č ve t├╝nellerden ibaret. D├╝z yol bulmak zor. Kahvalt─▒ sonras─▒ tur otob├╝s├╝ne bindik ama beklemedi─čimiz bir rota ile kar┼č─▒la┼čt─▒k. ─░lgin├ž olan tek ┼čey mumya m├╝zesiydi. ─░┼čkence aletlerinin oldu─ču, mumyalar─▒n, iskeletlerin oldu─ču bir m├╝ze d├╝┼č├╝n├╝n. Fazla foto─čraf koymak pek istemem ama ┼č├Âyle; *GUANAJUATO K─▒saca ┼čehir g├Âr├╝lmesi gereken ilgin├ž bir ┼čehir. Tur otob├╝s├╝nden inip g├╝nd├╝z g├Âz├╝yle merkezi dola┼č─▒p otele gittik ve ├žantalar─▒ al─▒p otob├╝s terminalin yolunu tuttuk. Istikamet Guadalajara.. Guadalajara Her zamanki gibi taksimize binip ┼čehir merkezinde ki otele gittik. Her ┼čehirde ayn─▒ senaryo :)) Guadalajara ┼čehri meksikan─▒n d├Ârd├╝nc├╝ b├╝y├╝k ┼čehri. 3 gece konaklad─▒k burada. Gezilecek her┼čey merkezde oldu─ču i├žin 2 g├╝nde her┼čeyi sindire sindire gezmek m├╝mk├╝n. Kli┼če ┼čeylerin d─▒┼č─▒nda 220 senelik bir tarihi olan ve halen faaliyette olan Civil Fray Antonio hastanesinin duvarlar─▒ g├Âr├╝lmeye de─čer. Hastaneyi gezdim ve korkun├ž ┼čeylerle kar┼č─▒la┼čt─▒m. ─░lk ba┼čta belirtmek gerekirse hastalar acayip a─č─▒r hasta. Yaral─▒, diki┼čli vs b├Âylesi bir a─č─▒r hastalar─▒n sedyede hastanede dola┼č─▒rken g├Ârd├╝─č├╝ ┼čeyler korku filmlerinde g├Ârebilece─činiz resimler. Negatiflik diz boyu. Hasta daha ├žok hasta olur burada. Ama o resimlerde silinmez be karde┼čim. Hepsi sanat eseri. Baksan─▒za ┼čunlar─▒n g├╝zelli─čine.. *GUADALAJARA Guadalajara y─▒ bitirip u├žak ile M├ęxico Citye gittik. Hotele her zaman ki gibi taksi ile geldik lol 3 kez otel de─či┼čtirdik ama sonunda ├žok g├╝zel bir yerde uygun ve g├╝zel bir otelde 3 gece ge├žirdik. M├ęxico Citye gelince ilk g├╝n ┼čehir merkezini, kilise, katedral, park vs gezdik Ikinci g├╝n Aztec uygarl─▒─č─▒n─▒n kal─▒nt─▒lar─▒n─▒ g├Ârmek i├žin 2 saat uzakl─▒kta ki Teotihuacan kasabas─▒na gittik. ─░├žeri girdi─čimiz de ortam fantastikti. Inkalar, Mayalar derken Aztek leri g├Ârmenin onurunu ya┼čad─▒m. *TEOTIHUACAN AZTEK UYGARLI─×I 10 ki┼čilik istanbuldan turla gelen bir T├╝rk kafilesi ile kar┼č─▒la┼čt─▒m. Piramitler ise G├╝ne┼č ve Ay olmak ├╝zere iki b├╝y├╝k pramidi var. Di─čerleri k├╝├ž├╝k ve onlarca. 2-3 km lik alana yay─▒lm─▒┼č geni┼č bir arazi. Burada bulunmak ├žok g├╝zel bir duygu benim i├žin. ├ť├ž├╝nc├╝ g├╝n ise Frida Kahlo eserlerinin ve e┼či Diogo nun da oldu─ču bir m├╝zeyi ziyaret ettik. Tavus ku┼člar─▒, k├Âpekler derken mekan─▒n ye┼čilli─či ve g├╝zelli─či insan─▒ b├╝y├╝l├╝yor. ─░├žeride foto ├žekmek paral─▒ oldu─ču i├žin ├žekim yapamad─▒m. D─▒┼č mekan ┼č├Âyle bir yer.. M├╝zeden ├ž─▒k─▒p Turistik bir aktivite olan yak─▒n bir yerde bulunan Xochimilco b├Âlgesine gidip tekne ile kanallar─▒ gezdik. E─člence d├╝zenleyen, romantik yemek yiyenler derken ortam gayet g├╝zel g├Âr├╝nd├╝ g├Âz├╝me. Ortalama y├╝z km lik kanallar─▒n bulundu─ču devasa bir g├Âl b├Âlgesi ve i├žinde evler bulunan bir b├Âlge. *Xochimilco.. Ertesi g├╝n M├ęxico city tarihi merkezini gezdik. *MEXICO CITY Son geceyi de M├ęxico city de ge├žirip ertesi g├╝n arkada┼č ile vedala┼č─▒p tatil b├Âlgesi olan Okyanus k─▒y─▒s─▒nda ki Mazatl├ín’a u├žtum. Mazatl├ín da ba┼čka bir arkada┼čla airbnb den ev kiralad─▒k. Sahile y├╝z metre ama y├╝z├╝lecek gibi de─čil deniz. Y├╝zme iyi bilene dert de─čil tabi. Bana dert. Kasaba ┼čirin ama acayip s─▒cak. Evden de pek ├ž─▒kt─▒─č─▒m─▒z s├Âylenemez. Mercado ya gidip bir┼čeyler al─▒p geri d├Ân├╝yorduk kalan zaman evde, klimalar full ├žal─▒┼čt─▒ 1 hafta. G├╝nd├╝z denize giren pek yok. Ak┼čam hava karar─▒rken herkes d─▒┼čar─▒ ├ž─▒k─▒yor. Y├╝zenler,ko┼čanlar spor yapanlar. Eski ve yeni olmak ├╝zere Mazatl├ín ikiye b├Âl├╝nm├╝┼č gibi. Biz eski mahallede kald─▒k. Golf arabas─▒na benzer taksilere binmek ├žok keyifli. Ucuz da ├╝stelik. Mazatl├ín’da fazlas─▒yla hostel var. Merkezde ki mercadoda yemekler uygun. Gelip g├Âr├╝lmesi gereken bir ┼čehir mi derseniz hay─▒r derim. Meksika da daha iyileri mevcut. *MAZATLAN *CANCUN Mazatl├ín bitince K├╝ba ya gitmek i├žin Cancun’a gittim. Cancun da zira Mazatl├ín kadar s─▒cak bir yer. Oteller b├Âlgesinde bir arkada┼č─▒m─▒n daveti ├╝zerine be┼č y─▒ld─▒zl─▒ otelde iki gece kald─▒m. Cancun da hoteller b├Âlgesi ├žok pop├╝ler ve muazzam derecede g├╝zel sahili var. D├╝nya da ├╝st s─▒ralarda olabilir bence. *CANCUN Hoteller B├Âlgesi Merkezde gezilip g├Âr├╝lecek bir┼čey yok. Al─▒┼čveri┼č ve e─člence bol. Buraya y├╝zmek ve sahilleri i├žin gelinmeli. K├╝ba da iki hafta kal─▒p Cancun’a geri d├Ând├╝m tekrar. Bu kez Couchsurfing den buldu─čum bir evde 3 gece kald─▒m. Bu kez Cancun ┼čehir merkezindeydim. Merkezden Hoteller b├Âlgesinde ki sahile gitmek m├╝mk├╝n ama yollar─▒ bilmiyorum. Sonu├žta sahiller herkesin. Sahiller mutlaka g├Âr├╝lmeli. Evin de konaklad─▒─č─▒m aile sa─čolsun hi├ž bir masrafa sokmad─▒lar beni. L├╝ks restoranda yemek de yedik evde sandvi├žte. Tulum a gittik bir g├╝n. Tulum arkeolojik alan─▒n─▒ gezdik. Fena say─▒lmayan bir b├Âlge. Ama Tulum sahilleri de bir efsane diyebilirim. O turkuaz renk unutulacak gibi de─čil. *TULUM Kedi gibi Iguana lar─▒n heryer de gezmesi, kar┼č─▒n─▒za bir anda ├ž─▒kmalar─▒ ├žok g├╝zel. Bir ba┼čka g├╝n ise Cancun’a yak─▒n Xel-ha denilen bir yere gittik. Okyanusun orman i├žlerine kadar girdi─či, turkuaz renkli suyun tarifi m├╝mk├╝n olmayan bir g├╝zellikte o orman─▒n i├žinde olmas─▒ g├Âr├╝lmeye de─čer do─črusu. ┼×inorkel al─▒p can yelejelrimizi de ba─člay─▒p orman i├žinde uzunca bir rotay─▒ y├╝zerek ge├žtik. Bal─▒klarla y├╝zmek unutulmayacak bir deneyim do─črusu. ─░├žeride yap─▒lacak ├žok fazla aktivite var. Hayat─▒mda bu kadar g├╝zel bir yer hi├ž g├Ârmedim. S─▒rf buras─▒ i├žin bile Meksika ya gelirim. Giri┼č 70/80 dolar civarlar─▒nda ama de─čer. Yemek ├╝cretsiz ve g├╝n i├žinde ki t├╝m aktiviteler ├╝cretsiz. Giri┼č param─▒ da onlar ├Âdedi. T├╝rk misafirperverli─či burada da bir├žok insan da var. *XEL-HA CANCUN Cancun dan birg├╝n sonra ya M├ęxico city i├žin 300 tl ye u├žak bileti al─▒p M├ęxico ya gittim. 2 g├╝n kald─▒m. ├ľl├╝ler g├╝n├╝n├╝n ertesi g├╝n├╝ olmas─▒na ra─čmen ve hafta sonu olmas─▒ dolay─▒s─▒yla kutlamalar, ┼čenlikler devam ediyordu. Ger├žekten ilgin├ž ┼čeyler g├Ârd├╝m. Bir ara Mc Donalds da bir ailenin oyununa gelip foto─čraf makinem ├žal─▒nd─▒ :(( M├ęxico city de toplamda o kadar ├žok vakit ge├žirdim ki kendi ┼čehrim gibi benimsedi─čim i├žin benim refleksler gev┼čedi haliyle. Dikkatli ve tetikte olmam gerekti─čini unuttum zamanla. Bu da bana ders oldu. *PUEBLA Cancun da beni hotelde misafir eden arkada┼č─▒m M├ęxico City den otelden arabas─▒yla gelip ald─▒. ─░stikamet 2 saat uzakl─▒kta ki Puebla dedi. Burada iki gece kald─▒k. ┼×ehir g├Ârd├╝─č├╝m en g├╝zel colonial ┼čehirlerden diyebilirim. O kadar ├žok bu tarz ┼čehir g├Ârmeme ra─čmen buray─▒ yine de sevmi┼čtim. Meydanda ki devasa katedralin i├ži g├Âr├╝lmeye de─čer. 2 saat uzakl─▒kta aktif bir yanar da─č─▒n yak─▒n─▒na kadar gidip buray─▒ da g├Ârme ┼čans─▒m oldu. Bu yanarda─ča turlar d├╝zenleniyor ama bu turu Guatemala ya b─▒rakt─▒─č─▒m i├žin kat─▒lmad─▒m. ┼×ehrin her k├Â┼česinde kilise g├Ârmek m├╝mk├╝n. Ama basit ┼čeyler de─čiller. Hepsi sanat eseri. Pueblan ─▒n e─členceside g├╝zel. Ak┼čam barlar kafeler dolu. Puebla (buraya artistik foto─čraflar gelecek) Telefon ile bu kadar Ehh burada da zaman dolunca yolcu yolunda gerek diyerek istikamet Oaxaca dedim ayr─▒ld─▒m arkada┼čtan. Tekrar g├Âr├╝┼čmek s├Âz├╝yle. Kim bilir nerede? Oaxaca yollar─▒ protestodan dolay─▒ kapal─▒ oldu─čunu terminalde ├Â─črenince Acapulco ya bilet ald─▒m. Acapulco ya var─▒nca 3saat sonra kalkacak olan Zipolite otob├╝s├╝ne bilet ald─▒m. Geceyi otob├╝ste ge├žirip sabah Zipolite de oldum *Z─░POL─░TE Buraya gelme sebebim daha ├Ânce Buenos Aires de g├Âr├╝┼čt├╝─č├╝m├╝z Hidayet ve ├ľzlem ile bulu┼čmak. Ayr─▒ca karavanlar─▒ ile gezen Hakan abilerle de bulu┼čmak. ├ľ─člen 1 gibi bulu┼čtuk. Bir anda 5 t├╝rk olduk. Uzun uzun anlatt─▒ktan sonra biralar─▒m─▒z─▒ al─▒p koylara gittik. Zira merkezde ki deniz y├╝z├╝lecek gibi de─čil. Dalgalar tam s├Ârfl├╝k. 5 saat y├╝zme sohbet muhabbet derken d├Ân├╝┼č yolunda ak┼čam yeme─či i├žin karides, ahtapot ve tekila ald─▒k. Sahilde Hakan abilerin benzinli oca─č─▒nda Hidayetin m├╝kemmel a┼č├ž─▒l─▒─č─▒ ile unutulmaz bir gece ya┼čad─▒k. Zipolite ve Biz T├╝rkler Vedala┼č─▒p bir yerlerde g├Âr├╝┼čmek dile─či ile ayr─▒ld─▒k. 40 tl ye buldu─čum bir otel de 2 geceyi ge├žirdim. Sabah erkenden Oaxaca i├žin yola ├ž─▒kt─▒m. Lokal bir kamyonet ile Pochutla ya gittim oradan Oaxaca arac─▒ ile 6 saat sonra vard─▒m. 170 peso fiyat─▒. *OAXACA Terminalde inip ┼čehir merkezine y├╝r├╝d├╝m. 1 km kadar. Bir┼čeyler yedim ├Ânce meydanda. Sonra kalacak hosteslere bakt─▒m ucuz bir hostel buldum kahvalt─▒l─▒. 30 tl. 2 gece kald─▒m Oaxaca da. ┼×ehir tipik klasik colonial bir ┼čehir tamam ama sanat, m├╝zik, e─člence birle┼čince b├╝y├╝leyici bir ┼čehir olmu┼č. Ak┼čam dev insan maketleri, ilgin├ž ve y├Âresel k─▒yafetli insanlar─▒n yapt─▒─č─▒ g├Âsteriler izlenmeye de─čer. ┼×ehre de─čer katan da bu gibi ┼čeyler zaten. Bir gece restoranda tan─▒┼čt─▒─č─▒m─▒z Arturo yar─▒n iki k─▒z kuzeni ile oaxaca n─▒n 40 km d─▒┼č─▒nda ki Mitla antik ┼čehrini g├Ârmeye gideceklerini s├Âyleyip beni de davet ettiler. Davete icap etmemek olmaz deyip kabul ettim. Sabah hostelden ald─▒lar ve yola koyulduk. Antik ┼čehir ise pek b├╝y├╝k olmayan bir alanda yer al─▒yor. 2 saatte gezdik. Mutlaka gidilmesi gereken biryer de─čil. MITLA Ard─▒ndan 70 km kadar uzakta ki Pamukkale travaltenlerine benzer bir yere… Hierva del Agua b├Âlgesine gittik. Yollar ├žok k├Ât├╝ oldu─ču i├žin araban─▒n alt─▒ birka├ž kez s├╝rtm├╝┼čt├╝. Pamukkaleyi g├Âren biri i├žin pek g├╝zel gelmedi g├Âz├╝me. Turistik, kirli olmas─▒ da cabas─▒. *Hierva Del Agua 1 saat kadar kal─▒p geri d├Ând├╝k ┼čehre. Hepsiyle vedala┼č─▒p ak┼čam 9 da kalkan otob├╝s ile 11 saatin sonun da San Crist├│bal de buldum kendimi. Daha ├Ânce g├Âr├╝┼čt├╝─č├╝m├╝z Hidayet ve ├ľzlem ile orada tekrar bulu┼čtuk. Ayr─▒ca Hidayetin arkada┼č─▒ ├ľmer de bize kat─▒ld─▒. Olduk d├Ârt ki┼či. 3 gece Wanderlust hostellin de kald─▒k. ├ťcreti 15 tl. Kahvalt─▒s─▒ da i├žin de. ┼×aka gibi. G├╝nde 15 tl ye hatta uzun d├Ânem oda kiralasam 10 tl ye kahvalt─▒l─▒ uzun s├╝re burada ya┼čayabilirim. Ki bunu yapan─▒ ertesi g├╝n ├Â─črendik. :)) T├╝rkiye den Devrim arkada┼č─▒m─▒z ile tan─▒┼čt─▒k. Aylard─▒r San Crist├│bal de. Kendisi g├Ârd├╝─č├╝m en iyi sanat├ž─▒lardan birisi. Ipad ine ├žizdi─či sanat eseri resimleri g├Âr├╝nce nutkum tutuldu. B├Âyle yetenekli insanlar─▒n ├╝lkeden ayr─▒ olmas─▒ ├╝z├╝c├╝. Bir g├╝n San Crist├│bal yak─▒n─▒n da ki Kanyon da tekne turu yapt─▒k. Y├╝zlerce metrelik y├╝kseklikte ki Kanyonun aras─▒nda minicik kal─▒yorduk. Timsahlar ve maymunlar g├Ârd├╝k. Buraya gelipte yap─▒lmas─▒ gereken bir ┼čey. Muazzam g├Ârkemli. *San Crist├│bal De Las Casas ve Kanyon San Crist├│bal’dan hostelden sabah beni gelip alan bir minib├╝s ile Guatemala ya ge├žtim. Yolculu─čum boyunca en ├žok sevdi─čim, en g├╝zel vakit ve en unutulmaz anlar─▒ ya┼čad─▒─č─▒m Meksika ya tekrar gelmek ┼čart─▒ ile veda ettim. ─░stikamet Guatemala… *Sel├žuk TANAYDIN

M├ëXICO ­čç▓­č篔 ├╝zerine 2 yorum

1. Sevgili karde┼čim Meksika,l─▒ g├Ârevlilerin seninle tan─▒┼čt─▒ktan sonra vatanda┼čl─▒k vermediklerine ┼ča┼č─▒rd─▒m ­čśŤ Bol ┼čans dilerim, Blo─čunu keyfle takip ediyorum.

Liked by 1 ki┼či

Bir Cevap Yaz─▒n

A┼ča─č─▒ya bilgilerinizi girin veya oturum a├žmak i├žin bir simgeye t─▒klay─▒n:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )

Google+ foto─čraf─▒

Google+ hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )

Twitter resmi

Twitter hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )

Facebook foto─čraf─▒

Facebook hesab─▒n─▒z─▒ kullanarak yorum yap─▒yorsunuz. ├ç─▒k─▒┼č  Yap /  De─či┼čtir )