Kosova

Üsküp den 20 km gidince Kosova ya giriş yaptım. Giriş yapınca az pedalladım karşıdan benim gibi bi arkadaş geliyor yanaştı yanıma hi falan ben de hi dedim tabi benim ingilizce bitti orada ajsdmsls
Şaka bi yana çat pat lafladık. İspanyol arkadaş ispanya dan çıkmış yola Fransa İtalya Portekiz falan gezmiş balkanlara gelmiş. Yunanistan son durak dedi.Türk olduğumu öğrenince İst a da belki giderim dedi. Tabi 1hafta sonra Havaalanında bomba olayı olunca sanmam gittiğini ist a.
Selfie çekelim dedik bol şans diledik bir de isimlerimizi alıp vedalaştık.
İsmi Javier Lopes Yepes.

Tam İspanyol belli.
Sınırı geçer geçmez cami ler ve köyler karşılıyor sizi. Bildiğin Anadolu köyün de hissediyorsun kendini. Ee zaten benim amacım türkiye den uzaklaşmaktı ama Türkiye den bi farkı yoktu.
Yonca tarlası bol. Yonca balyeleri bile aynı lan. İnsan değişik bişey yapar. Kendimi bizim kamışlıkta ki tarla da hissettim adhdkss

5 vakit ezanı falan türkçe bilen halkı İngilizce konuşmaya gerek yok Kosova da. Türkçe ders veriliyormuş okullarda.
Sınırı geçince direkt başkent Priştinè ye pedallamaya başladım. 128 km sanırım. Yollar gidiş geliş tek yön ve tehlikeli. Çok fazla yokuş olmaması güzeldi. Genelde düz bir rota. Araba kalitesinden anladığım kadarıyla adamlar zengin abi. Köylü falanlar geneli ama arabaları hep kalite. Etrafta insan yok sanki hepsi saklanıyor da ben geçince oradan birisi gitti çıkın diyormuş gibi hissediyordum ajahsh 🙂
Lan olm nerde bunlar diyorum etrafa bakıyom hep. Pencereleri falan kesiyorum acaba perdeyi aralayıp bakan var mı diye skxld
Herkes arabada evde restoran da falan.
Neyse ki Priştinè ye geldim de iki insan gördüm insan olduğumu anladım lan.

Priştinè ye varoş desen değil modern desen o değil post modern desen alakası yok. Böyle bi değişik bi kent. Ankara gibi lan. Melih Gökçek in bi bağlantısı olabilir bak burayla aksajazv
Dünya nın en genç nüfusu Kosova da. Yaş ortalaması çok düşük. Haliyle kent de öğrenci yığılı. Restoranlarda yer bulmak çok zor.
Anaları babaları doğru düzgün çalışmıyor bunlar parayı nerden buluyor durumu var benim kafa da.
Bir de yola çıkınca yada turist veya gezgin moduna girince insan pizza tüketmesi gerekiyormuş gibi bi algı oluyor kafam da. Bana özgü bir şey olmadığnı düşünüyorum. Yemeklere pek güvenmemekden olabilir belki de bilemem.
Haliyle ben de gittim pizza yedim tabi ki ahah
O kadar pedaldan sonra gidipde çadır kurası gelmiyor insanın. TripAdvisor a baktım Hah dedim İstambul hotel diye bir yer. Haritaya yazdım götürdü beni telefon. Girdim içeri Selamın aleyküm dedim ahsaks daldım içeri.
Hello falan da değil. Agnostik biri için tuhaf bi durum ama yapacak bişi yok. Direkt türkçe girdik laflamaya. Dedim amca bana odayı göster ben duş alıp yatıcam sabah konuşuruz.
Duş yaptım direkt yatış modu. Sabah pazar kurulmuş hotel önüne pazarcı seslerine uyandım aq
Hayır yani türkçe niye bağırıyon dayı
Patlıcaaan bibeeer falan bu ne aq ashzbxb
Rüyadır dedim pencereden baktım hakkaten pazar kurmuşlar devasa bişey hem de.
Kendimi sanki Yozgat ta pedallıyor gibi hissettim.
Lanet olsun dedim Amerikan aksanıyla szlskd
Çarşafı attım üzerimden indim lobiye bana bi çay dedim amca ya bir de sucuklu yumurta yap akwşsdk
battı balık yan gider hesabı Türkiye nin hologram görüntüsü gibi aq ortam.
Dedim amca türkçe değil ingilizce konuş benle ahah
Pek de fena olmayan bi kahvaltı yapıp Priştinè sokaklarını gezmeye çıktım elimde demir atımla falan.
Meydana gittim Türk Kızılayı çadır kurmuş akşam iftar veriyorlarmış burada. Tüh dedim keşke dün akşam görseydim burayı bedava yemeği kaçırmışım dedim.
Şehrin meşhur New Born yazısı önünde foto çekineyim de eksik olmasın. Sonra bi kaç kilise gezdim falan.

Daha da gelmem Priştinè ye dedim bastım gaza İstikamet Prizren.
Az yol değil hani 115 km falan yol. Acayip de sıcak.
çıkışta depoyu fulleyeyim dedim benzin istayonuna daldım. her zaman ki gibi tuhaf bakışlar üzerim de bisikletle turlayan bilir. sanki uzaylı görmüşler bisiklet olm işte.
1 lt su 1 de magnum 1 de bira klasiktir benim.
her ülkenin birasını içmeden ayrılmıyorum. bu da Kosova birası.
Üsküp birasının yanından geçmez ama idare eder.

50 km kadar gittim su bitti dedim benzin istasyonundan alırım ama Prizren e kadar 40 km tabelasını görünce ben iptal. ve ilginç olan şu ki hiç bi benzin istasyonu yok ortalıkta.

Kamyoncu amcalara el edip su isticektim artık. Güç bela dil dışarıda vardım akşam üzeri prizren e.
Girişte ki benzin istasyonundan kutsal su kola dondurma üçlüsünü bi dakika için de tükettim. Adamlar şok. Ağzımdaki suyu silerken göz göze geldik ben de bi sırıtma oldu
İdare et amcam dedim sırtını sıvazlayıp o kadar yol geldik hoş gör gari sjmxkxk
Tabi bunu diyemedim. Gülümseme her şeyi anlatıyor benim yerime sağolsun.
Prizren e geldim merkeze dolap beygiri gibi dolaşıp güç bela girdim. Ne şans ki istanbul Bayrampaşa belediyesi çadır kurmuş iftar verecek. A ha dedim ben bu yemeği kaçırmam bak.
İftara da var daha. Taş köprü üstüne gelmişim bakıyorum manzaraya mutlu mutlu.
Yanım da birileri belirdi röportaj yapmaya başladılar.
Baktım mikrofona trt yazıyor Allah ım dedim yukarı bakarak beni değiştir işareti yaptım ahavxcsf
Allah da idare et der gibi değiştirmedi tabi.
Ulan sizlemi uğraşıcam dedim kendimi yabancı gibi hissetmek istiyorum olm ben dedim çıkardım heybemden Liverpool Fc atkı mı açtım manzaraya doğru çocuğun eline verdim telefonu dedim gülüm beni foto çek.
Nedense istediğin gibi fotoğraf çekemez seni kimse ben de en azından böyle oluyor. Hep bi yerler kesik fotoğrafta.

Gittim bi hostel buldum temiz falan güzel. M99 ismin de.
Meydana 200 m.
Yerleştim falan duş alma derken çıktım ben iftar yemeği yemeye. Bu akşam para vermicem olm dedim içimden.
Gittim erkenden düğün sandalyesi kapmaya giden teyzeler gibi yer kapmaya ama yer yok jlkdlslal
Şaşırmadım tabi. Öyle böyle yer var ama servis yapılacak falan derken benim yemek buz gibi olur dedim.

burası merkez

Doğru düzgün bi yemek ye be olm dedim gittim restorant a hey hancı masayı donat dedim aafsys
İyi bi yemeği hakettimi düşünüyorum.
Sizin düğün çorbanıza kalmadım dedim içimden dedim.
Pahalı da değil restoranlar. 7-8 € ya iyi bi yemek yeniyor. Kaliteli de yemekleri var hani.
Yarın erkenden Arnavutluk için yola çıkacaktım ve akşam üzeri gezdin gezdin yarın gezemezsin deyip keşfedeyim bakayım dedim şurayı. Dondurma da aldım yalaya yalaya gezerken dondurma bitince aynı noktaya geldim prizren de bitmiş oldu böylelikle alslsafx
Küçük bi kasaba falan işte. Ya ne olacağıdı.
Ama Priştinè ye daha da gitmem evet ama Prizren e gelmek isterim bak. Mistik bir havası var. Tarihi kent sonuçta.
Turist çeken bir yer.
Gelin görün derim.
Yarın Arnavutluk ve dağları.